וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השינויים ב"וול סטריט ג'ורנל" נמשכים: מוסף Marketplace הבא בתור

ניו יורק טיימס

24.3.2008 / 15:33

המוסף הפופולרי יעבור ליותר דיווחים שוטפים ופחות פיצ'רים ארוכים



מאת ריצ’רד פרז פנה



המעבר של "וול סטריט ג'ורנל" למתכונת של חדשות המתעדכנות במהירות ומאמרים קצרים יותר יימשך בשבועות הקרובים, ומוסף מרקטפלייס (Marketplace) הפופולרי יעבור שינויים, כך דיווחו עורכים וכתבים בעיתון.



השינויים המתוכננים הובילו חלק מעובדי המערכת לתהות מה יהיה מקומם בעיתון המחודש. עמוד השער של ה"ג'ורנל" השתנה משמעותית מאז נרכשה מו"לית העיתון, דאו ג'ונס, על ידי ענקית המדיה ניוז קורפ של רופרט מרדוק. העמוד הראשון צמצם את התמקדותו בחדשות עסקיות ובמאמרים ארוכים ומעמיקים.



מרדוק אמר כי ברצונו להרחיב את קהל היעד של העיתון באמצעות יותר חדשות כלליות. כעת, בעמוד הראשון יש יותר מאמרים קצרים וחדשות עדכניות, לאו דווקא עסקיות, אלא פוליטיות. העיתון אף הקצה עמודים לחדשות מהעולם ולמדור ספורט.



אנשים שקיבלו תדריך על תוכניות ההנהלה, לפני חודשים ספורים, אמרו כי Marketplace, המוסף השני בעיתון, יוחלף. אך כעת מדווחים עובדי מערכת שביקשו לשמור על עילום שם כי המוסף ימשיך להתקיים, אך ילבש צורה חדשה.



לפי התכנית, יהיו פחות פיצ'רים בעמוד הראשון של המדור. שער המדור כלל גם כותבי טורים, שיועברו כעת לעמודים פנימיים, מלבד טור הטכנולוגיה של וולטר ס. מוסברג. השער יכלול יותר ידיעות חדשותיות אודות אירועים בעולם העסקים.



רוברט כריסטי, דובר דאו ג'ונס, נמנע למסור תגובה לגבי שינויים מסויימים, מלבד ציטוט מרקוס בראוכלי, העורך הראשי, שאמר, לדבריו "כי מתרחשים הרבה שינויים מהפכניים".



כתבים ועורכים שהשקיעו בעבר את מרבית זמנם במאמרים ארוכים לשער ולפיצ'רים של מרקטפלייס, אומרים כי הם חוששים מהשינויים. העורכים מודאגים במיוחד, כיוון שבכירי ניוז קורפ כבר התבטאו ואמרו בעבר כי ל"ג'ורנל" יש יחס גבוה מדי של עורכים לכתבים. אך כריסטי אמר כי אין בכוונתו לפטר עורכים. "אנחנו מתכוונים להמשיך לשכור את שירותיהם של עיתונאים ובלוגרים, וכי החברה-האם מחוייבת להרחבת מותג ה"ג'ורנל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully