וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדדים בוול סטריט שועטים קדימה

שמואל שוסטר

24.3.2008 / 17:28

הבורסות בארה"ב ממשיכות את המומנטום החיובי מיום המסחר האחרון בשבוע שעבר. מניית בנק ההשקעות בר סטרנס מוסיפה לערכה 90%

נתוני הדיור החיוביים שולחים את המדדים לעליות שערים חדות. מניית בר סטרנס נוסקת, על רקע הערכות לפיהן יעלה מחיר הרכישה של הבנק, וגוררת אחריה את מניות הפיננסים בוול סטריט למגמה חיובית.

מדד נאסד"ק עולה ב-3.3%. מדד דאו ג'ונס מוסיף לערכו 2% ומדד S&P 500 עולה ב-2.2%.

בשוק הסולידי, נרשמת ירידה במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן עולה ב-0.177% לרמה של 3.505%.
נתוני מכירות הבתים הקיימים, שפורסמו כחצי שעה לאחר פתיחת המסחר, הראו עלייה במכירות הבתים, לרמה של 5.03 מיליון יחידות דיור. זאת, בניגוד להערכות האנליסטים בוול סטריט, שצפו ירידה במספר יחידות הדיור שנמכרו בחודש פברואר 2008 - לרמה של 4.85 מיליון יחידות.

סקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס בקרב אסטרטגים ואנליסטים בוול סטריט, מצביע על הערכות לפיהן רווחי החברות הנסחרות במדד S&P 500 ברבעון הראשון ירדו ב-5.5% בממוצע, לעומת הרבעון המקביל ב-2007. מדובר בירידה כפולה מהתחזית של שבוע שעבר, שהצביעה על ירידה של 2.7%.

מניית בנק ההשקעות בר סטרנט מזנקת בעקבות הערכות לפיהן בנק ג’יי.פי מורגן צ’ייס, שהסכים בשבוע שעבר לרכוש את בר סטרנס תמורת 2 דולרים למניה, עשוי להעלות את הצעת הרכש שהגיש עבור בנק ההשקעות, ל-10 דולרים למניה, במטרה לרצות את בעלי המניות. ג'יי פי מורגן הודיע מוקדם יותר היום כי הגיע להחזקה של 39.5% ממניות בר סטרנס, לאחר שרכש את המניות החדשות שהונפקו על ידי הבנק. על פי ההערכות, המתקת ההצעה נועדה לזכות באישורם של בעלי המניות של בר סטרנס, אשר הביעו זעם רב לנוכח הצעת הרכש המקורית - המשקפת כעשירית משווי השוק של הבנק ערב הגשת ההצעה.

פיטורים במגזר הפיננסים

מניות הבנקים האמריקאים ממשיכות לרכז עניין. חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה לאחר סיום המסחר ביום חמישי, את תחזית דירוג האשראי של בנקי ההשקעות גולדמן סאקס וליהמן ברדרס, והזהירה כי התנודתיות בשווקים עלולה לגרום לירידה של עד 30% ברווחי הבנקים.

בהמשך להודעת S&P, דווח היום כי חברות הפיננסים בוול סטריט פיטרו יותר מ-34 אלף עובדים בתשעה החודשים האחרונים - הפיטורים הנרחבים ביותר במגזר מאז התפוצצה בועת הדוט.קום ב-2001. בתשעת החודשים הראשונים בתקופה שלאחר הבועה, פוטרו 39,800 עובדים - אך מספר זה הלך והתנפח בשנתיים שלאחר מכן, והגיע ל-90 אלף.

מניית ורינט נסחרת על רקע דו"ח שהגיש צוות הבדיקה החיצוני לוועדת הביקורת של הדירקטוריון. הדו"ח, שנכתב בעקבות חשיפת אי סדרים פיננסים בחברה שהובילו לקריסת המניה, חושף התנהלות בעייתית ביותר לאורך שנים באגפי המכירות והכספים של החברה. הדו"ח מעיד כי העבודה לתיקון הבעיות בדו"חות הכספיים של ורינט ושל החברה האם, קומברס טכנולוג’י (64%), עשויה להימשך עוד זמן רב.

מארק טרל, יו"ר הדירקטוריון של חברת קומברס טכנולוג'י, הודיע בסוף השבוע האחרון על התפטרותו. במקומו מונה לתפקיד צ'ארלס ברודיק, שכיהן מאז דצמבר 2006 כדירקטור עצמאי בדירקטוריון קומברס. למרות הפרישה מכיסא היו"ר, ימשיך טרל לכהן כחבר מן המניין בדירקטוריון ובוועדת הביקורת של קומברס.

מניית ספקית הסלולר סלקום נסחרת על רקע הורדת המלצה. בית ההשקעות ג'פרי'ס הוריד את המלצתו למניה ל"החזק" מהמלצתו הקודמת "קנה", בעקבות פרסום הדו"חות הרבעונים של החברה.

עם המניות הישראליות שנהנות מהמגמה החיובית בוול סטריט, ניתן למנות את יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, את יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, את מניית חברת ההיי-טק נייס, את יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס, ואת חברת ציוד התקשורת מלנוקס.

למרות המגמה החיובית, מספר חברות סובלות ממגמה שלילית, בהן חברת התרופות טבע ויצרנית ציוד התקשורת הלווייני, גילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully