וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים לזירת הפשע: בכירים לשעבר בענקית המשכנתאות קאנטריווייד ישקיעו במשכנתאות בקשיים

סוכנויות הידיעות

24.3.2008 / 15:58

"וול סטריט ג'ורנל": חברת פני מאק תנסה לשקם את המשכנתאות ולמכור אותן מחדש



מספר בכירים לשעבר בענקית המשכנתאות האמריקאית קאנטריווייד פייננשל - בהם נשיא החברה לשעבר, סטנפורד קורלנד - צפויים להכריז על הקמתה של חברת השקעות חדשה. מטרת המיזם - לנצל את הקריסה בשוק המשכנתאות האמריקאי כדי לרכוש משכנתאות בקשיים שעלולות לא להיפרע במחיר מוזל. זאת, מתוך כוונה למכור אותן מחדש ברווח - כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



לפי הדיווח, קורלנד וחלק מעמיתיו לשעבר בקאנטריווייד צפויים להכריז היום על הקמתה של החברה פרייבט נשיונל מורגג' אקספטנס קומפני - או בקיצור פני מאק (PennyMac). זו תוקם בשיתוף עם חברת ניהול הקרנות בלאקרוק ותנוהל על ידי מנכ"ל בלאקרוק, לורנס פינק, וחברת ההשקעות היי פילדס קפיטל מנג'מנט.



רוב מחפשי המציאות מבקשים לנצל את המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי כדי לרכוש אג"ח מגובות במשכנתאות במחירים זולים. בניגוד אליהם, פני מאק תנקוט בגישה אחרת ותרכוש את המשכנתאות עצמן מתוך כוונה לשקמן ולארזן מחדש.



פני מאק מעוניינת לגייס יותר מ-2 מיליארד דולר כדי לרכוש משכנתאות בקשיים, שעלולות לא להיפרע. מחירן של משכנתאות אלו נפל בשנה האחרונה בעקבות קריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים. החברה מתכוונת לעבוד יחדיו עם הלווים כדי לשקמן ולארגן אותן מחדש, כך שתוכל למכור אותן במחיר גבוה יותר.



חלק גדול מהנהלתה הבכירה של החברה מורכב מבכירים לשעבר בקאנטריווייד, שהרוויחו הון כתוצאה מהפריחה העצומה בשוק המשכנתאות האמריקאי בשנים האחרונות. כעת מבקשים הבכירים לגרוף רווח מהמשבר החריף בשוק. לבד מקורלנד, גם בכיר קאנטריווייד לשעבר - דיוויד ספקטור - הצטרף לפני מאק כסמנכ"ל ההשקעות. ג'יימס פורש, לשעבר מנכ"ל חטיבת הבנקאות של קאנטריווייד, ומייקל מיואיר, לשעבר סמנכ"ל הכספים של החטיבה, סייעו גם הם בהקמתה של פני מאק וישמשו בה בתפקידים בכירים.



למרות שאין קשר בין החברות, מעורבותם של בכירים בקאנטריווייד בהקמתה של פני מאק צפויה למשוך ביקורת רבה. גורמים רבים צפויים לטעון כי שיטות המכירה האגרסיוויות של קאנטריווייד והדרישות הנמוכות יותר שעל פיהן העניקה משכנתאות ללווים תרמו ליצירתה של בועת הסאבפריים.



"כל הביזיון של משכנתאות הסאבפריים היה מבוסס על אנשי המכירות מוול סטריט ששכנעו את אמריקה שמדובר בתוכנית שלא יכולה להיכשל. זה נשמע כאילו הם פשוט התפתחו לגירסה מתוחכמת יותר", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" ארב אקלסברג, פרקליט מפילדפיה שהעיד לאחרונה בפני ועדת הבנקאות של הסנאט בנוגע לשוק הסאבפריים.



לעומת זאת, לטענת קורלנד עצמו - רבים מבכירי קאנטריווייד שסייעו בהקמתה של פני מאק היו מעורבים בניהול סיכונים. אלו עבדו בחטיבות שבינן לבין בעיותיה הכלכליות הנוכחיות של קאנטריווייד אין כל קשר. החברה נמכרה בינואר לבנק אוף אמריקה תמורת 4 מיליארד דולר.



"אני לא חושב שמדובר במשהו אירוני. אני חושב שזה ראוי שאנשים מנוסים - שיש להם את הידע הדרוש ואת היכולת הגדולה ביותר להחיות את שוק המשכנתאות - יצטרפו", אמר קורלנד ל"ג'ורנל".



גישתה של פני מאק עשויה גם להיות מסוכנת מאוד. במיוחד אם החברה תרכוש הלוואות בשלב מוקדם מדי - לפני ירידה חדה נוספת במחיריהן - או במידה והיא לא תצליח לארוז את המשכנתאות כך שחברות ובנקים יהיו מעוניינים לרכוש אותן מחדש. "הייתי אומר שהסיכון הגדול ביותר הוא האפשרית של מיתון מאד עמוק וארוך ללא התאוששות בשוק הדיור במשך תקופה ארוכה", אמר פינק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully