וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; התשואה על האג"ח ל-10 שנים קופצת ל-3.51%

TheMarker

24.3.2008 / 17:58

התשואה על האג"ח ל-13 שבועות מזנקת ל-0.81%



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רושם ירידות חדות על רקע הזינוק בבורסות המניות ובעקבות התרחבות הצעדים שבהם נוקט רגולטור המשכנתאות בארה"ב כדי לתמוך בשוק. צעדים אלו חיזקו את ההערכות כי פחתו הסיכויים שהבנק הפדרלי יידרש לבצע הורדות ריבית אגרסיוויות נוספות.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים מזנקת ב-0.179% לרמה של 3.51%. התשואה על האג"ח ל-13 שבועות מזנקת ב-0.31% לרמה של 0.81% - הזינוק היומי החדה ביותר מאז חודש דצמבר. בשבוע שעבר צנחה התשואה על אג"ח אלו לרמה של 0.387% - רמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1954.



בנקים אזוריים בארה"ב יורשו להגדיל את החזקותיהם באג"ח מגובות משכנתאות ביותר מ-100 מיליארד דולר למשך תקופה של שנתיים - כך הודיע היום רגולטור המשכנתאות בארה"ב (FHFB). ההחלטה שנועדה לסייע לבלום את המשבר בשוק המשכנתאות, נכנסה לתוקף באופן מיידי.



במסגרת התוכנית, יותר לבנקים להגדיל את החזקותיהם באג"ח מגובות משכנתאות שהונפקו על ידי חברות המשכנתאות הממשלתיות האמריקאיות פאני מיי (סימול FNM) ופרדי מאק (סימול FRE).



הרגולטורים בארה"ב נקטו בסדרה של מהלכים בניסיון לתמוך בשוק המשכנתאות בארה"ב לאחר שנסיקה במספר עיקולי הבתים גרמה למלווים ולבנקים לנקוט בזהירות רבה באישור הלוואות, ובכך הגבירו את מחנק האשראי.



ביום רביעי שעבר, הקל הרגולטור בארה"ב את דרישות ההון מפאני מיי ופרדי ומאק, והתיר להן להזרים 200 מיליארד דולר לנוספים לשוקי המשכנתאות הדואבים.



"זה בהחלט אחד מהניסיונות לפתור את הבעיות בשוקי הדיור והמשכנתאות, הוא עשוי להכביד על שוק האג"ח הממשלתיות", אמר אסטרטג האג"ח של רויאל בנק אוף קנדה קפיטל מרקטס, טי.ג'יי. מרטה, לסוכנות הידיעות רויטרס. "כל הניסיונות הללו גורמים לאסטרטגים לבחון מחדש את התחזיות שלהם לגבי היקף הורדות הריבית הצפויות מצד הפד".



הירידות בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות הוחרפו לאחר שאיגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב דיווח על גידול ראשון מזה שבוע חודשים במכירות בתים קיימים בארה"ב. מכירות בתים קיימים צמחו במפתיע בפברואר ב-2.9% לקצב שנתי של 5.03 מיליון בתים - מעל לתחזיות הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 4.85 מיליון בתים.



עליות חדות נרשמות בבורסות המניות בוול סטריט לאחר שבנק , שהסכים בשבוע שעבר לרכוש את תמורת 2 דולרים למניה - העלה היום את הצעת הרכש שהגיש עבור בנק ההשקעות ל-10 דולרים למניה במטרה לרצות את בעלי המניות של הבנק. מניית בר סטרנס מזנקת ב-100%.



כמו כן, ירכוש ג'יי.פי מורגן 95 מיליון מניות חדשות שינפיק בר סטרנס - דבר שיעניק לו נתח של 39.5% בבנק ויתרון גדול בניסיונו לזכות בהסכמתם של בעלי המניות לאישור העסקה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully