וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל הוריד את הריבית ב-0.5% לרמה של 3.25%

שמואל שוסטר

24.3.2008 / 18:40

בנק ישראל הוריד את הריבית לרמה הנמוכה אי פעם. פישר נימק את ההורדה "במסגרת המדיניות לשמור על יציבות מחירים בשוק ברמה שבין 3%-1%"

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד את הריבית במשק ב-0.5% לרמה של 3.25%. פישר נימק את ההורדה "במסגרת המדיניות לשמור על יציבות מחירים בשוק ברמה שבין 3%-1%". ריבית הפריים ירדה מרמה של 5.25% ל-4.75%.

עד יום חמישי האחרון, העריכו במשרדי הממשלה בירושלים, בבנקים ובבתי ההשקעות, כי הנגיד יפחית את הריבית ב-0.5%. הפחתה זו היתה מביאה את הריבית לרמה של 3.25% - הריבית הנמוכה ביותר בתולדות ישראל.

ההודעה הדרמטית של הנגיד בחמישי האחרון, לפיה בנק ישראל ירכוש 10 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות - 25 מיליון דולר בכל יום - חיזקה מאז את ההערכות לפיהן הנגיד יסתפק בהפחתת ריבית של 0.25%.

אחד הגורמים התומכים בהורדת הריבית בישראל הוא הריבית הנוכחית בארה"ב. ביום שלישי האחרון הפחית נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, את ריבית הבסיס במשק האמריקאי ב-0.75% לרמה של 2.25%. ובעקבות ההפחתה, נוצר פער של 1.5% בין הריביות בארה"ב ובישראל. פער זה עשוי לעודד ספקולנטים להשקיע בשווקים הישראלים במטרה להרוויח בעקבות פער הריביות.

בחודש שעבר הפתיע בנק ישראל כאשר הוריד את הריבית במשק ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully