וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר ממשיך לתמוך בדולר: הוריד את הריבית במשק ב-0.5% לרמה של 3.25% - הרמה הנמוכה בתולדות ישראל

שמואל שוסטר

24.3.2008 / 18:30

נגיד בנק ישראל נימק את ההורדה החדה "במסגרת המדיניות לשמור על יציבות מחירים בשוק ברמה שבין 3%-1%"



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הוריד את הריבית במשק ב-0.5% לרמה של 3.25%. פישר נימק את ההורדה "במסגרת המדיניות לשמור על יציבות מחירים בשוק ברמה שבין 3%-1%".



ריבית הפריים ירדה מרמה של 5.25% ל-4.75%.



עד יום חמישי האחרון, העריכו במשרדי הממשלה בירושלים, בבנקים ובבתי ההשקעות, כי הנגיד יפחית את הריבית ב-0.5%. הפחתה זו היתה מביאה את הריבית לרמה של 3.25% - הריבית הנמוכה ביותר בתולדות ישראל.



ההודעה הדרמטית של הנגיד בחמישי האחרון, לפיה בנק ישראל ירכוש 10 מיליארד דולר בשנתיים הקרובות - 25 מיליון דולר בכל יום - חיזקה מאז את ההערכות לפיהן הנגיד יסתפק בהפחתת ריבית של 0.25%.



אחד הגורמים התומכים בהורדת הריבית בישראל הוא הריבית הנוכחית בארה"ב. ביום שלישי האחרון הפחית נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, את ריבית הבסיס במשק האמריקאי ב-0.75% לרמה של 2.25%. ובעקבות ההפחתה, נוצר פער של 1.5% בין הריביות בארה"ב ובישראל. פער זה עשוי לעודד ספקולנטים להשקיע בשווקים הישראלים במטרה להרוויח בעקבות פער הריביות.



אחת הסיבות העיקריות להורדת הריבית היא האינפלציה במשק הישראלי שנמצאת בחודשים האחרונים במגמת עלייה, בעיקר בשל עליות במחירי המוצרים המיוצרים בישראל לצד עליות במחירי המוצרים המיובאים - בעיקר דלק, מזון וחומרי גלם.



בחודש שעבר הפתיע בנק ישראל כאשר הוריד את הריבית במשק ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully