וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון לובש על דבריו של גבי גזית ברדיו בעניין פריזמה: "זהו ניצול לרעה - ציני ואסור - של מעמדו"

שרית מנחם

24.3.2008 / 19:52

פריזמה מתלוננת בפני הרשות השנייה כי גבי גזית מבקר אותה - במקביל להשתתפותו בתשדירי אפסילון המתחרה

בתחילת מארס הגיע דב קוטלר, המנכ"ל היוצא של בית ההשקעות פריזמה, למשרדי בית ההשקעות המתחרה אפסילון במגדל קניון רמת אביב - ונפגש עם בעל השליטה, רון לבקוביץ. קוטלר ולבקוביץ שומרים על ידידות ארוכת שנים, אך ניתן לשער שעל השולחן הונח הפעם גם עניין אחר. מדובר בדברים הקשים שאמר שדרן הרדיו גבי גזית על פריזמה, בתוכנית הבוקר שלו ברדיו ללא הפסקה (FM 103).



ביקורת על פריזמה אינה חריגה בימים אלה, אבל הבעיה של קוטלר ושל יו"ר פריזמה, רון לובש, היא שגזית נותן את קולו לתשדירים של המתחרה, אפסילון.



לטענת פריזמה, גזית לא יכול לבקר בית השקעות מסוים בכובע אחד, ותחת הכובע השני לייצג בית השקעות מתחרה. לובש אף מיהר לשגר מכתב מעורך הדין שלו אל נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ולדרוש נקיטת צעדים כנגד גזית.



"הסיפור הזה חשוב מכדי להשאיר אותו למדורים הכלכליים", אמר גזית בתוכנית הבוקר שלו ברדיו ללא הפסקה. "בפריזמה חרג מנהל ההשקעות של קופות הגמל מכל ההוראות שהיו לו, והעלה את המינון של כמות המניות באופן מטורף".



"אנשים חוסכים כסף כל ימיהם כדי להשתקע בזיקנה נעימה וטובה - ואז הם מגלים שאיזה ילדון באיזה שהוא מקום משתולל עם הכסף שלהם. הדבר הזה לא יכול להימשך, על אף שפריזמה הודיעה שהיא תפצה את לקוחותיה, כדי שלא יתבעו", הוסיף גזית.



גזית, שהתייחס לתשואות השליליות החריגות שהניבו קופות הגמל של פריזמה - חרמון, תבור וסגנון, לא חסך במלים: "אם אתם לא אוהבים את פריזמה בעקבות מה שהיא עשתה בזמן האחרון, לכו לניירות שלהם ותבדקו איפה קופות הגמל שלכם נמצאות. כמה אנשים שאני מכיר, אמרו 'פריזמה, יאללה נמאס לי מהם, אני רוצה להעביר את זה למקום אחר'. התיישבו וטילפנו לפריזמה. אתם יודעים מה קורה בפריזמה למי שמטלפן? לא עונים לו".



"קודם כל הוא שומע פרסומות בפריזמה. למה לפרסם? אני רוצה להגיד להם שלום חברים בפריזמה, תביאו לי את הכסף. זה מה שהחברים שלי רצו לעשות. במקום זה, היו כל מיני ג'ינגלים, פריזמה פריזמה, כדאי כדאי וכל מיני דברים כאלה. אחרי זה יש הודעה קולית למענה קולי, ואז אומרים לך שאתה הרביעי או השישי בתור, ובסוף אתה מגיע, התברר שלא הגעת לפריזמה. התברר שהגעת לחברה שפריזמה שכרה שתקבל בשבילם הודעות ותעביר להם את הדבר הזה, כי כנראה יש הרבה מטלפנים".



"אתם יודעים מה אמר שירות הודעות למטלפנים? שהם יחזרו אליכם בעוד 72 שעות. לא פריזמה. אני לא רוצה שתחזרו אלי בעוד 72 שעות - כי בקופת הגמל שלי, שלעולם לא אגיד לכם איפה היא נמצאת, כאשר אני מתקשר אליה ולא בגלל איך שקוראים לי, עונים לי מיד. בזה הרגע הם עונים לי. ואם אני רוצה להוציא את הכסף, אני נותן להם הוראה והם מוציאים אותו, הם שולחים את העניין לביצוע מיידי".



"פנינו לפריזמה הבוקר. שאלנו אותם, למה אתם לא מדברים עם אנשים? אלה שרוצים להוציא את הכסף שלהם. אז עכשיו אנו יושבים ומחכים לתגובה של פריזמה - למה הם לא עונים לעמיתים שלהם, שאגב, במידה רבה לא רצו להיות בפריזמה, אבל מכיוון שהיו בבנק הפועלים ובכל מיני מקומות אחרים, נכפה עליהם לעבור לפריזמה ללא ידיעתם, והם עברו", פירט גזית.



במכתב התגובה של עורך דינו של לובש לדאבוש נכתב: "מרשתנו רואה בחומרה רבה התבטאויות אלה, בניגוד אינטרסים חמור ביותר - הן מצד מר גזית, מגיש התוכנית, והן מצד רדיו ללא הפסקה, אשר נתן לו במה להעלאתן". במכתב מוזכר תשדיר הטלוויזיה של אפסילון, בו מקריין גזית.



המכתב ממשיך ומתייחס לגזית: "מרשתנו מאמינה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות ומברכת עליהם. מר גזית חופשי לשמש כפרזנטור ולהיות עם גופים מסחריים בשוק החופשי על פי בחירתו. מרשתנו סוברת כי אסור באיסור מפורש, לערב בין השניים".



"מר גזית אינו יכול מצד אחד להשתלח במרשתנו, ולנצל את הבמה העומדת לרשותו כעיתונאי חוקר ו/או כמגיש התוכנית - ובו בזמן להיות מזוהה ולפרסם מתחרה ישיר בשוק. זהו ניצול לרעה, ציני ואסור, של מעמדו של גזית, שראוי לכל גינוי", נכתב.



אפסילון ופריזמה בחרו שלא להגיב לכתבה. מקורביו של גבי גזית מסרו כי כל פעולותיו נעשו בהתאם להוראות תקנון האתיקה של הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully