וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימן הוא לא הבכיר הראשון שנפרד מקבוצת חייל

הארץ

11.10.2001 / 9:47

פורשים נוספים: איתן הבר, אביגדור בן גל ויורם גבאי

מאת רותם שטרקמן

איש העסקים יוסי מימן, שהודיע שלשום על מכירת מניותיו בקרן פלד השקעות - חברת הגג של קבוצת חייל - השקיע בחברה סכום לא גדול מבחינתו, בנימוק של "עזרה לחברים". למרות זאת ביכר מימן למכור את אחזקותיו בחברה לרפי פלד (1.6%), והקפיד להודיע כי לאחר ביצוע העסקה, לא נותרו לו כל אחזקות בחברה או באחת החברות הקשורות בה.

מימן נחשב לידיד אישי של רפי פלד, והיה שייך לקבוצת המשקיעים הפיננסיים שליוו את מהלך ההשתלטות הבורסאי של קבוצת חייל. לפיכך, עזיבתו מותירה תחושה שדעתו לא היתה נוחה ממהלכי ההשתלטות המהירים שביצעה הקבוצה, אשר כללו את רכישת השליטה בחברות פויכטונגר, יסקל ופורמולה. עם זאת, לא ברור אם עזיבתו נובעת ממחלוקות בקשר לכדאיות הכספית של מהלכי ההשתלטות, או שהיא קשורה לאופן שבו בוצעה ההשתלטות, ולביקורת כלפי הקבוצה מצד גופים שונים בשוק ההון. אפשרות שלישית היא שמימן, הידוע כמי שמקפיד להתרחק מאור הזרקורים, לא אהב את הפרופיל התקשורתי הגבוה שמייחסים לקבוצה כיום, והעדיף להיעלם כדי להימנע מחשיפה נוספת.

מימן הוא לא הראשון בקבוצת המשקיעים של חייל שהחליטו לנתק מגע בחודשים האחרונים. עזיבה משמעותית אחרת שנרשמה בקבוצה היתה של הדירקטור מטעם הציבור בחברת פויכטונגר השקעות, יורם גבאי, שהחליט לפנות את הזירה בסוף אוגוסט. גבאי, המשמש כיו"ר חברת ניהול התיקים "פעילים", התפטר עקב אי הסכמה לצעדים האסטרטגיים של בעלי השליטה החדשים. אי הסכמה לצעדים של פויכטונגר מובעת כיום גם מצידם של כמה בעלי מניות אחרים בפויכטונגר, שאינם נמנים עם קבוצת השליטה בה. בעלי המניות קובלים בעיקר על ערבות של כ-30 מיליון דולר, שהעמידה פויכטונגר ליסקל לצורך רכישת מניות השליטה בפורמולה מידי דני גולדשטיין.

דמות אחרת שנפרדה מקבוצת חייל הוא האלוף במיל', אביגדור בן גל, ששימש כדירקטור חיצוני בפלד השקעות. בן גל הודיע באמצע אוגוסט על התפטרותו מהדירקטוריון. שבוע אחריו התפטר איתן הבר, שהיה גם הוא דירקטור בפלד השקעות. ייתכן שהתפטרותו של הבר נבעה גם מכך שעיקר פעילות הקבוצה הנשלטת על ידי פלד מבוצעת באמצעות חברת חייל. בשבוע שעבר נודע גם על עזיבתו של הדירקטור החיצוני בחייל, עקיבא פגי. עזיבתו, כך נמסר, נבעה מסיבות בריאותיות. הסיבה להפסקת שירותו של הדירקטור החיצוני ביסקל, משה מורג, לפני העברת השליטה ביולי האחרון, הוסברה בסיום כהונה של 5 שנים. באותו אופן הוסברה פרישתו של בני פלד מדירקטוריון יסקל לאחר 15 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully