וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק בוידר: "פישר יכול היה להסתפק בהורדה של 0.25%; בטווח הבינוני עלולה להיות דחיפה לאינפלציה"

דנה גלברג

24.3.2008 / 20:12

מנכ"ל קופות הגמל בתמיר פישמן צופה השפעה שולית של הורדת הריבית ב-0.25% על שוק המניות



"סברנו שעשויה להיות הורדה של 0.5%, אך נוכח יעד האינפלציה, זו הפתעה"; כך מגיב הערב אריק בוידר, מנכ"ל קופות הגמל בתמיר פישמן, על הורדת הריבית ב-0.5% על ידי הנגיד.



בוידר מוסיף, כי הורדת הריבית על השקל בשיעור זה "עושה חיים קלים לנגיד", שמנסה להוריד את פער הריביות בין ישראל לבין ארה"ב - במטרה לשפר את שער החליפין ואת היצוא הישראלי.



"שוק ההון מקבל את זה בצורה טובה, אך מבחינת אינפלציה זה מדאיג", אומר בוידר ומוסיף כי ההודעה על רכישת דולרים לא פחות חזקה מהורדת הריבית.



"פישר יכול היה להסתפק בהורדה של 0.25%", מסביר בוידר, "אולם כנראה מתוך מחשבה שהאינפלציה בישראל תתמתן בעקבות האטת המשק האמריקאי - הורדה של 0.5% היא לא צעד לא הגיוני".

ומה צופן לנו העתיד בעקבות הורדת הריבית?



בוידר צופה המשך מומנטום של התחזקות הדולר מול השקל: "מחר נראה את השחרים ואת האג"חים בעליית מחירים ובירידה בתשואות. נראה רווחי הון על ידי הורדת הריבית".



ביחס לאינפלציה, בוידר טוען כי בטווח הבינוני עלולה להיות דחיפה לאינפלציה. ביחס לשוק המניות, בוידר צופה "השפעה שולית על מדדי המניות. הסנטימנט הוא זה שמשפיע. עד שלא נראה פרמטרים אמיתיים בכלכלה, לא נראה שינויים מהותיים מעבר לשניים-שלושה רבעונים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully