וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאבון לסיכונים חוזר? הין והפרנק השווייצי צונחים ביותר מ-1%; הדולר מעל 100 ין

TheMarker

24.3.2008 / 20:53

הדולר משלים עלייה של 3% מול היורו בשבוע



הין היפאני והפרנק השווייצי נופלים מול המטבעות המרכזיים בעולם. זאת, על רקע שובם של המשקיעים לשוקי המניות בארה"ב ולנכסים המניבים תשואות גבוהות יחסית. אלו מימנו את ההשקעות באמצעות עסקות החלף (carry trade) שבהן לוקחים זרים הלוואות נקובות בין ובפרנק בריבית נמוכה, קונים באמצעות הין והפרנק מטבעות זרים - שעליהם יש ריבית גבוהה הרבה יותר - וגורפים את הרווח לכיסם.



הין היפאני נופל ב-1.2% מול הדולר לשער של 100.79 ין לדולר. הפרנק השווייצי צונח בשיעור דומה מול הדולר לשער של 1.0213 פרנק לדולר, לאחר שבשבוע שעבר פרץ לראשונה את מחסום השיוויון מול הדולר. הין והפרנק השווייצי נחלשים ביותר מ-1.5% מול הדולרים של אוסטרליה וניו זילנד. הריבית ביפאן ובשווייץ עומדת על 0.5% ו-2.75%, בין הנמוכות ביותר במדינות המתועשות, לעומת ריבית של 8.25% ו-7.25% בניו זילנד ובאוסטרליה בהתאמה.



"נכון לעכשיו, נראה כי הבנק הפדרלי הצליח להביא את משבר האשראי תחת שליטה", אמר אסטרטג המטבע הראשי של TD סקוריטיס, שון אוזבורן, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הסוחרים יוצאים מפוזיציות גידור נגד סיכונים והדבר מחליש את הין".



"התיאבון לסיכונים גבר קלות", אמר ראש מחלקת אסטרטגיית מטבע של צפון אמריקה ב-RBS גריניץ' קפיטל מרקטס, אלן רסקין, ל"בלומברג".



מול היורו מתחזק הדולר קלות לשער של 1.5421 דולר ליורו ומשלים בכך זינוק של 3% מול המטבע האירופי בשבוע החולף. זאת, לאחר שב-17 במארס נפל לרמתו הנמוכה מעולם מול היורו - 1.5903 דולר ליורו.



"תמונת הצמיחה בארה"ב עדיין נוראית, אולם התסריט הגרוע ביותר של קריסה כוללת ירד מהפרק בשלב זה", אמר אסטרטג המטבע הבכיר של וסטפק בנקינג, ריצ'רד פרנולוביץ', ל"בלומברג". "עם זאת, אינני מוכן להעריך האם הדולר הגיע לתחתית בטווח הארוך".



הדולר זכה היום לתמיכה לאחר שאיגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב דיווח על גידול ראשון מזה שבוע חודשים במכירות בתים קיימים בארה"ב. מכירות בתים קיימים צמחו במפתיע בפברואר ב-2.9% לקצב שנתי של 5.03 מיליון בתים - מעל לתחזיות הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 4.85 מיליון בתים. המחיר החציוני של בתים נפל בחודש שעבר ב-8.2% לעומת פברואר 2007, הירידה החדה ביותר זה למעלה מארבעים שנה.



עליות חדות נרשמות בבורסות המניות בוול סטריט לאחר שבנק , שהסכים בשבוע שעבר לרכוש את תמורת 2 דולרים למניה - העלה היום את הצעת הרכש שהגיש עבור בנק ההשקעות ל-10 דולרים למניה במטרה לרצות את בעלי המניות של הבנק. מניית בר סטרנס מזנקת ביותר מ-100%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully