וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: גוגל ממשיכה להגדיל הנתח בשוק הפרסום המקוון; המניה עולה ב-6% בוול סטריט

נמרוד הלפרן

24.3.2008 / 21:16

המניה עודנה נמוכה ב-38% מהשיא של נובמבר



מניית מזנקת ביותר מ-6% בוול סטריט על רקע הערכות אנליסטים כי ענקית האינטרנט ממשיכה להגדיל את הנתח שלה בשוק הפרסום צמוד תוצאות חיפוש, וכי השלמת רכישת חברת הפרסום המקוון דאבל קליק מוקדם יותר החודש תתרום אף היא להגדלת נתח החברה בשוק הפרסום באינטרנט.



האנליסט דאג אנמות מבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריך היום כי השלמת עסקת רכישת דאבל קליק, תסייע לגוגל להגדיל את הנתח שלה בשוק הפרסום המקוון, אולם הוסיף כי ענקית האינטרנט תצטרך למנף את קשריה של דאבל קליק הן בצד הקונה והן בצד המוכר בפרסום מקוון על מנת שהעסקה תצליח להביא לשינוי של ממש בכללי המשחק בשוק זה. אנמות מעניק למניית גוגל המלצת "משקל יתר" ומחיר יעד של 644 דולר.



האנליסט מרק מהייני מסיטי אינווסמנט ריסרץ' כתב היום במכתב למשקיעים כי מצגות שערכו חברות המחקר קומסקור והיטווייז בכנס על אסטרטגיות של מנועי חיפוש בשבוע שעבר, הצביעו על כך שגוגל ממשיכה להגדיל את הנתח שלה בשוק הפרסום צמוד תוצאות חיפוש באינטרנט. לדבריו, הנתח הכולל של החברה בשוק נמצא ברמה של יותר מ-60% או 70%, תלוי במקור הנתונים, וכי הגידול בנתח השוק של החברה בא על חשבון ו.



בתחילת החודש, נפלה מניית גוגל מתחת למחיר השפל השנתי שלה, לראשונה מאז הנפקת החברה באוגוסט 2004, על רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית בארה"ב תגרום גם להאטה בשוק הפרסום המקוון. זאת לאחר שחברת המחקר קומסקור פרסמה נתונים מהם עלה כי נרשמה האטה בעסקי הפרסום הטקסטואלי צמוד תוצאות החיפוש של גוגל, שירות הדגל המכניס ביותר של החברה.



בעקבות הנתונים הורידו שורה של אנליסטים, בהם בנג'מין שכטר מבנק ההשקעות UBS, את תחזיות הרווח שלהם לגוגל ואת מחיר היעד למניית החברה. מניית גוגל, שרשמה שיא של 747 דולר בחודש נובמבר, נפלה מאז ביותר מ-38%. שווי השוק של החברה, שעמד אז על 232 מיליארד דולר, נחתך מאז ל-145 מיליארד דולר כיום.



בחודש שעבר דיווחה גוגל על תוצאות רבעוניות שהחמיצו את תחזיות האנליסטים - בפעם השלישית בלבד ב-14 הרבעונים שחלפו מאז הנפקתה באוגוסט 2004.



החברה רשמה ברבעון הרביעי של 2007 רווח נקי של 1.21 מיליארד דולר או 3.79 דולרים למניה, גידול של 17% לעומת התקופה המקבילה ב-2006. בניכוי הוצאות הקשורות לחלוקת אופציות למניות לעובדים וסעיפים אחרים, רשמה החברה רווח של 4.43 דולרים למניה - סנט אחד פחות מתחזיות האנליסטים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully