וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות ב- EMG: "הלוואי ונצטרך לבנות עוד צינור - לנו זו השקעה בטוחה"

אבי בר-אלי

24.3.2008 / 22:49

קבוצת מרחב: הנחת צינור נוסף - רק לאחר שהביקוש יעלה משמעותית מעבר ל-7 מיליארד מ"ק בשנה



"העובדה שמדינת ישראל הגיעה למסקנה שהיא צריכה יותר גז טבעי משהעריכה - זו בעיה שלה. עבור EMG, זהו פוטנציאל לרווח נוסף" - כך אמר ל-TheMarker אחד מבעלי המניות ב-EMG בעקבות חשיפת המחדל התכנוני בפרויקט מערכת הולכת הגז הטבעי. "אם המדינה רוצה גז נוסף, נבנה עוד צינור כי לנו זו השקעה - ולא הוצאה. במקום למכור X - נמכר שני X. הלוואי ונצטרך לבנות עוד צינור. למדינה זו אולי הוצאה ? אבל לנו זו השקעה בטוחה", הוסיף הגורם.



ממצאי בדיקה מקצועית שנערכה באחרונה העלו כי צינור הגז הטבעי התת-ימי בין מצרים לישראל צר מדי עבור הגידול הצפוי בנפחי הגז אשר יידרש לישראל בשנים הבאות. עוד נמצא, כי גם מערכת הולכת הגז הטבעי בדרום הארץ אינה מסוגלת להתמודד עם העלייה הצפויה בהיקפי הזרמת הגז הטבעי בצינור המצרי ותידרש אף היא בשדרוג. הסיבה העיקרית לכך היא ליקויים בתחזיות הביקושים לגז טבעי שהכינה רשות הגז בתחילת העשור הנוכחי ואשר יביאו לאי יכולתה של המערכת לספק את דרישות המשק כבר בתוך 5-4 שנים.



בדיון חירום אשר התקיים בימים האחרונים במשרד התשתיות הורה שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן-אליעזר, על תכנון מזורז להנחת צינור תת-ימי בין אשקלון לאשדוד, וכן על הכפלת צינור הגז בין אשקלון לקריית-גת. עלות פרויקטים אלה מסתכמת בטווח של 180-130 מיליון דולר. הנחת צינור גז נוסף בין מצרים לישראל, אם תבחר ספקית הגז EMG להניחו, צפויה להסתכם בטווח 400-300 מיליון דולר לפחות.



ב-EMG הדגישו כי צינור הגז בין המדינות יעמוד בהתחייבות שניתנה למדינה להעברת 7 מיליארד מ"ק גז טבעי לשנה לשוק הישראלי ואף מעבר לכך, וכי הנחת צינור נוסף תישקל רק לאחר שהביקוש יעלה משמעותית מעבר לנפחים אלה. גורמים במשק האנרגיה ציינו היום כי EMG אינה אחראית למשק החשמל הפרטי בישראל וממילא תוכל לספק את הגז הטבעי לתעשייה. עוד צויין, כי התקנת מערכת הולכת גז לתחנות הכוח הפרטיות ב"לולאות" - היתה מאפשרת את פתרון הבעיה לכאורה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully