וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 431 ממשיך לסבך דניה סיבוס: מפרסמת אזהרת רווח חמורה שנייה וצופה הפסד של כ-149 מ' ש' ב-2007

מיכאל רוכוורגר

25.3.2008 / 7:00

ההפסד של החברה שבבעלות לב לבייב הינו בגין גידול מהותי באומדן עלויות הקמת הכביש



מניית חברת התשתיות והבנייה, , שבשליטת אפריקה של לב לבייב, עלתה ביומיים האחרונים בכ-20%, לאחר נפילות חדות של עשרות אחוזים בחודשים האחרונים, ובשוק ההון כבר נפוצו שמועות, כי העליות נובעות מכך שהחברה צפויה להציג בתוצאותיה הכספיות לשנת 2007 הפסד בסכומים נמוכים יותר מ-100-60 מיליון שקל, אותו צפתה החברה באזהרת הרווח החמורה שפירסמה לפני שלושה שבועות.



אלא שאתמול ב-11 בלילה פירסמה דניה סיבוס חדשות רעות נוספות למשקיעים, ודיווחה על אזהרת רווח שנייה תוך פחות מחודש, ומציינת כי לאחר התקדמות פעולות הבדיקה והביקורת וגיבוש טיוטה מתקדמת של הדוחות הכספיים, עולה כי החברה צפויה להציג בדו"חותיה הכספיים ל-2007 הפסד של כ- 149 מיליון שקל. כאשר הדו"חות הכספיים של החברה צפויים להיות מפורסמים בימים הקרובים.



הפסד זה נובע, לפי דניה סיבוס, עקב גידול מהותי באומדן עלויות הביצוע של עבודות קבלניות בפרויקט להקמת כביש 431, אשר היקפו הכספי הכולל נאמד ב-1.8 מיליארד שקל.



כמו כן, מציינת דניה סיבוס כי בשלב זה הליכי בירור באשר לתביעות החברה לגבי סכומים שהיא סבורה שהמדינה חייבת לה, בהתייחס לביצוע העבודות הקבלניות בפרויקט כביש 431 ושינויים שנעשו לגביהן, מצויים בתהליך הבירורים. כאשר יתקבלו התביעות הללו, הן עשויות להשפיע לטובה על תוצאותיו הכספיות של הפרויקט, וכנגזר מכך על התוצאות הכספיות של דניה סיבוס.



דניה סיבוס זכתה בשנת 2005 תחת ניהולו של איתמר דויטשר, באחד המכרזים החשובים שקיים משרד האוצר בשנים האחרונות בתחום התשתיות, לסלילת כביש 431. כביש זה צפוי להיות אחד מכבישי הרוחב החשובים של כביש חוצה ישראל, ויחבר בין ראשון לציון למודיעין, דרך נס ציונה, באר יעקב, רמלה, לוד ויישובי המועצה האזורית גזר.



אורכו של הכביש צפוי להיות כ-21 ק"מ. הפרויקט מתבצע בשיטת Private Financial Initiative אשר בה הזכיין מקים, מתחזק ומתפעל את הכביש למשך תקופה של 25 שנה ומקבל בתקופת הזיכיון תשלום מהמדינה.



עם פרסום אזהרת הרווח הראשונה, הודיעה אפריקה ישראל, חברה האם של דניה סיבוס, כי תעמיד לדניה סיבוס קו אשראי מיידי בהיקף של עד כ-200 מיליון שקל, לצורך חיזוק ההון העצמי, בכדי לעמוד ביחסים הפיננסיים מול הבנקים והגורמים הממנים.



זאת, שכן בהתחשב בכך שהונה העצמי של החברה הסתכם נכון לסוף תשעת החודשים הראשונים של 2007 בכ-185 מיליון שקל, הפסד של כ-100 מיליון שקל, עלול להוות מכה קשה לתוצאותיה הכספיות של דניה סיבוס. כמו כן, דניה סיבוס, ציינה כי נבחנות מספר חלופות לגיוס הון, בהן הצעת זכויות לבעלי מניות של החברה או לחלופין הנפקה פרטית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully