וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת הריבית והעליות בעולם עשויות לחדש את המגמה החיובית בתל אביב

נתן שבע

25.3.2008 / 7:46

דניה סיבוס מזהירה שוב; אלווריון בפער חיובי של 8%



המשקיעים לא היו יכולים לייחל לשילוב מוצלח מזה שנרשם אתמול, על מנת להמשיך את מגמת העליות לאחר יום אחד של מנוחה: הורדת הריבית המפתיעה אתמול של נגיד בנק ישראל לצד עליות שערים נאות אמש בנאסד"ק שנעו סביב 3%-1.5%, עשויות למשוך את תל אביב לעליות. הבוקר נרשמות עליות נאות גם במזרח.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



עוד עשוי ללוות את המסחר היום פרסום הדו"חות הכספיים של שנת 2007 שיסתיים בדיוק שבוע מהיום. היום בבוקר צפויה בנק לפרסם את דו"חותיו. גם היום עשוי המסחר להסתיים מוקדם מהרגיל בשל המשך העיצומים של עובדי הבורסה.



נגיד בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית ב-0.5% ובסך הכל הפחית את הריבית ב-1% בשתי הורדות רצופות. הריבית תימצא החל מתחילת החודש ברמה של 3.25% - הריבית הנמוכה שהיתה אי פעם בישראל.



ההערכות היו כי הנגיד יפחית את הריבית רק ב-0.25%. בכך הצליח הנגיד להפתיע שוב את השווקים הפיננסים. הורדת הריבית עשויה להמשיך ולתמוך בדולר, ששוב הפך להיות אטרקטיווי בימים האחרונים. פער הריבית בין השקל לדולר יצטמצם לרמה של 1%.



בוול סטריט נרשמו אתמול עליות שערים נאות לצד פרסום נתוני מכירת הדירות המעודדות ועליות במגזר הפיננסים. מדד הדאו ג'ונס עלה ב-1.5% ומדד הנאסד"ק קפץ ב-3%.



מבין המניות עשויה לבלוט היום שהזהירה אמש כי תרשום הפסד של 149 מיליון שקל בגין כביש 431 אותו היא מתכננת. החברה צפתה קודם כי תפסיד 100-60 מיליון שקל.



הזינוקים בנאסד"ק אתמול הובילו חלק ממניות הטכנולוגיה לפתוח בפערי ארביטראז' חיוביים גדולים - תפתח בפער של 8%; תיסחר בפער חיובי של 4%; תיסחר ללא פער אל מול מחיר המניה אמש בוול סטריט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully