וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלכלת ישראל עמידה בפני המשבר בארה"ב"

מירב ארלוזורוב

25.3.2008 / 9:07

הכלכלה המקומית כמעט שלא תיפגע ממשבר הסאבפריים - כך מעריכים במועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה. מעריכים כי הצמיחה ב-2008 תעמוד על 4%

כלכלת ישראל כמעט שלא תיפגע ממשבר הסאבפריים - כך מעריכים במועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, בראשות מנואל טרכטנברג. במועצה מעריכים כי הצמיחה של ישראל ב-2008 תהיה 4%, שיעור נמוך רק במעט מתחזית הצמיחה של תקציב 2008 - 4.2%.

זהו גילוי של אופטימיות רבה מצד המועצה הלאומית לכלכלה, לעומת גופים כלכליים מובילים אחרים בירושלים. מכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, ונגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, הביעו באחרונה חשש כי משבר הסאבפריים יביא לירידת שיעור הצמיחה ב-2008 ל-3.5% בלבד.

במועצה הלאומית לכלכלה מעריכים עוד כי הפגיעה בכלכלת ישראל כתוצאה ממשבר הסאבפריים תהיה קטנה בשל החוזקות של המשק, שיסייעו לו להתגבר על המשבר העולמי. בין השאר, מונים במועצה את נתוני הצמיחה והיצוא הגבוהים של הרבעונים האחרונים, את העובדה שרק שליש מהיצוא הישראלי מופנה לגוש הדולרי, וכי היצואנים של שליש זה לומדים לבטח עצמם באמצעות רכישת הגנות על המטבע או באמצעות הסטת יצוא לגושי מטבע אחרים.

במועצה מעריכים כי היצואנים הישראלים ילמדו לנצל את הצמיחה הגבוהה בסין ובהודו, כדי להפוך את שתי המדיניות ליעדי יצוא חדשים של ישראל - ובעיקר לנצל את היקפי הצריכה הפרטית הגוברים של אזרחי סין והודו כדי לייצא להם.

נקודה נוספת שאותה מציינים במועצה הלאומית לכלכלה היא העובדה שירידת שער הדולר מסייעת מאוד לצרכנים הישראלים, בגלל הירידה במחירי היבוא שמעודדת רכישת מוצרים מיובאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully