וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד טאטא ההודי יפעל בישראל

אורה קורן

25.3.2008 / 9:49

יקים בית תוכנה שצפוי להעסיק 500 מפתחים בתוך שלוש שנים. במאי צפוי להגיע לישראל בעל השליטה בחברה, ראטאן טאטא, בהזמנת הנשיא, שמעון פרס

תאגיד טאטא ההודי מקים בישראל בית תוכנה שצפוי להעסיק 500 מפתחים בתוך שלוש שנים - כך אמר אתמול שמואל בלאנק, העומד בראש TCS ישראל, הנציגות הישראלית של חברת טכנולוגיית המידע של טאטא.

TCS ישראל פועלת באמצעות צוותים של מהנדסים ישראלים, הודים, סינים, אירופים ודרום אמריקאים. מדיניות זו גררה האשמות על הוצאת פעילות פיתוח מישראל לחו"ל, על חשבון העובדים הישראלים. בלאנק דחה את הביקורת ואמר כי שילוב העובדים מאפשר לחברה להציע ללקוחותיה מגוון רחב ומדויק יותר של שירותים התואם את דרישותיהם. לדבריו, גם בצוותים המעורבים, מנהלי הפרויקטים הם ישראלים בדרך כלל.

"אנחנו מפתחים כאן מרכז תעסוקה לישראלים ומקימים מרכז פיתוח", הוסיף בלאנק. "במרכז מועסקים כבר כמה עשרות ישראלים, והכוונה היא להקים מרכז פיתוח תוכנה ושירותי תוכנה המבוסס על ישראלים. אנחנו רוצים להגיע לתעסוקה של 500 איש, ולהערכתי יידרשו לכך פחות משלוש שנים".

לפני כשנתיים וחצי החליטה TCS ההודית להיכנס לפעילות בישראל. החברה נסחרת לפי שווי של כ-30 מיליארד דולר והרווח הנקי שלה הוא כמיליארד דולר. בניגוד לפעילותה בחו"ל, הסניף בישראל נפתח לפני שהחברה חתמה על עסקות עם לקוחות מקומיים.

בהקמת הנציגות בישראל השקיעה החברה 2 מיליון דולר, וגייסה מאז לקוחות גדולים בישראל כמו טבע, צים ואל על. היקף פעילות החברה הישראלית הוא כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה, והסניף נחשב לאחד הרווחיים של TCS העולמית. בלאנק: "לצים אנחנו נותנים שירותים בסניפי החברה ברחבי העולם, לאל על אנחנו מספקים שירות ייחודי לתחום התעופה בעולם ועם טבע אנחנו עובדים זה כשנה באירופה".

במאי צפוי להגיע לישראל בעל השליטה בחברה, ראטאן טאטא, בהזמנת הנשיא, שמעון פרס. בנוסף, מארגנת TCS ישראל ביקור של ראשי התאגיד לבחינת אפשרויות לשיתוף פעולה בישראל בתחומי ההיי-טק ובתעשיות מסורתיות.

בלאנק ציין כי החברה ביטלה תוכנית להקים בישראל מרכז מחקר ופיתוח (מו"פ) לאחר שהחליטה לפרוש ממכרז תעודות הזהות הישראליות. כמו כן ביטלה תוכנית להקים מפעל לייצור תעודות הזהות. לדבריו, המכרז שבוטל כלל רשימת דרישות בלתי אפשריות מבחינת החברה. עתה מתמודדת TCS ישראל על מכרז בהיקף עשרות מיליוני דולרים של אחת מחברות הביטוח הגדולות.

  • עוד באותו נושא:
  • טאטא
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully