וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של 14% בהכנסות המדינה ממיסוי נדל"ן ב-2007 - ל-5.7 מיליארד שקל

אריק מירובסקי

25.3.2008 / 9:55

בהתאחדות הקבלנים רואים בכך חיזוק לתביעתם להמשיך בהפחתת המיסוי על עסקות מקרקעין



מינהל הכנסות המדינה נהנה גם הוא מהצמיחה שנרשמה בענף הנדל"ן בשנה שעברה. ב-2007 נרשם גידול של 14% בהכנסות המדינה ממיסוי עסקות נדל"ן, שהסתכמו ב-5.7 מיליארד שקל, לעומת 2006. בהתאחדות הקבלנים רואים בכך חיזוק לתביעתם להמשיך ולהפחית במיסוי על עסקות מקרקעין.



מגמת הגידול בהכנסות נמשכת כארבע שנים. ב-2006 הסתכמה גביית המסים בכ-5 מיליארד שקל, עלייה של 3% במחירים שוטפים מ-2005, שבה נגבו כ-4.8 מיליארד שקל. יש להדגיש, כי בהכנסות אלה לא כלולים תשלומי מע"מ שנגבים בעת רכישת נכסי נדל"ן.



בסקירה שערך מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, לכנס ההתאחדות בעוד שבועיים, הוא ציין כי הסיבות לגידול החד בהכנסות המדינה ממיסי נדל"ן נובעות מעלייה במספר העסקות (כולל יד שנייה) וגידול בשווין, וכן מגביית חובות בקצב מואץ. "משמעות הגידול בהכנסות המדינה היא שהענף מניב, מתמודד היטב עם השפעות המשברים הפיננסיים בשוקי העולם ובשער הדולר, ועם זאת ממשיך להוות 'פרה חולבת' בעבור אוצר המדינה על חשבון רוכשי הדירות", אמר גורדון.



גורדון הוסיף כי ההתאחדות תמשיך לפעול להפחתת המיסוי בענף ותפעל, בין היתר, לביטולו המוחלט של מס הרכישה.



ב-2007 התקבלו בכנסת שתי הצעות חוק שהוגשו בעידוד התאחדות הקבלנים, ועיקרן ביטול מס המכירה בשיעור 2.5% והרחבת מדרגות מס הרכישה לדירה יחידה, כך שנטל מס הרכישה קטן משמעותית.



בסקירה שערכה חברת BDO זיו האפט בעבור התאחדות הקבלנים, עולה כי לאחר הפחתת מס הרכישה וביטול מס המכירה - שיעור הכנסות המדינה ממסי המקרקעין הוא כ-25.5% ממחיר הדירה. בהנחה כי מחיר ממוצע של דירת ארבעה חדרים חדשה הוא כ-964 אלף שקל, הכנסות המדינה ממיסי המקרקעין הן כ-245,730 שקל בממוצע לדירה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully