וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס האמריקאי ידון בשבוע הבא בשינוי תקנת ה-FDA לפיה שינוי תווית של תרופה יאריך את תוקף הבלעדיות עליה

אילן מוסנאים

11.10.2001 / 11:05

הדיון - בשל תביעה של 12 יצרניות תרופות גנריות, בהן טבע, נגד בריסטול מאיירס הבריטית; בלידר דש מעריכים שהקונגרס ישנה את התקנה והדבר יפתח בפני טבע שוק חדש בהיקף של חצי מיליארד דולר

הקונגרס האמריקאי ידון בשבוע הבא בתביעה של קבוצה של 12 חברות תרופות גנריות, שבהן נכללת גם יצרנית התרופות הישראלית טבע , נגד חברת התרופות הבריטית Bristol Mayers Squibb.

החברה הבריטית הינה המפתחת והמשווקת הבלעדית של תרופת הגלופג, המיועדת לטיפול במחלת הסכרת, ושמכירותיה השנתיות נאמדות בכ-1.4 מיליון דולר. הפטנט, ועמו גם הבלעדיות על התרופה, אמורים לפוג עד פברואר 2002, אולם החברה מנסה להאריך את שליטתה בשוק באמצעות מהלך של שינוי התווית של התרופה.

לדברי האנליסט אורי הרשקוביץ, מחברת לידר דש, כאשר יוצאת תרופה גנרית אל השוק היא חייבת להיות זהה לתרופה המקורית. בדרך כלל מהלך כזה מביא להארכת תוקף הפטנט ב-6 חודשים באופן אוטומטי. הרשקוביץ העריך כי במקרה הנוכחי של תרופת הגלופג, מדובר במהלך שיביא לדחיית התחרות בתקופה של 3 שנים לפחות.

הרשקוביץ, מעריך כי הדחייה של כניסת התחרות לתוקף תעלה למשרד הבריאות האמריקאי סכום של כמיליארד דולר לשנה. סכום, שלנוכח הגידול הצפוי בתקציב הביטחון האמריקאי בתקופה הקרובה, מהווה בעייה לא קטנה.

בלידר דש מעריכים כי בדיון של הקונגרס יוחלט להוציא הנחיה, לפיה שינוי תווית לא יגרום לדחיית מועד פקיעת הבלעדיות על התרופה. מהלך זה ישחק לטובת טבע, שכן הוא צפוי לפתוח בפניה שוק חדש, בהנחה שתקבל את אישור ה-FDA לשיווק התרופה עד פברואר הקרוב.

בפברואר צפויה להיפתח תחרות גנרית על תרופה נוספת של בריסטול מאיירס - הבוספר - שמכירותיה נאמדות בכ-700 מיליון דולר. כיום, הנהנית העיקרית מהבלעדיות בו היא חברת בר לברטוריס.

הרשקוביץ מעריך, כי המכירות השנתיות של שתי התרופות הגנריות שנזכרו לעיל, יהיו בהיקף של כ-500 מיליון דולר, כשחלקה של טבע בנתח הכללי יהיה כ-30%. כלומר, מדובר בתוספת של כ-150 מיליון דולר למכירות החברה. לדברי הרשקוביץ, הרווח השולי בתרופות אלו יהיה 10%, מה שצפוי להגדיל את הרווח השנתי של החברה ב-15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully