וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הושלם: קרדן נדל"ן תקבל את כל מניות דנקנר השקעות - ובתמורה תקצה 40% ממניותיה לדלק נדל"ן

נתן ליפסון

25.3.2008 / 10:51

בעתיד תוכל דלק נדל"ן לחייב את קרדן ישראל לרכוש ממנה את מניותיה בחזרה ב-67.5 מיליון דולר לפחות



חמישה חודשים אחרי ההודעה הראשונה על העסקה המתרקמת - השלימו קרדן ודלק נדל"ן את המו"מ על מיזוג פעילות הבנייה למגורים שלהן.



על פי תנאי העסקה, קרדן נדל"ן - חברה בת בבעלות מלאה של קרדן ישראל - תקבל מידי דלק נדל"ן את כל מניות דנקנר השקעות - זרוע הבנייה למגורים של דלק נדל"ן, ובתמורה קרדן נדל"ן תקצה לדלק נדל"ן 40% ממניותיה. יתרת המניות, 60%, תהיה בידי קרדן ישראל.



דנקנר השקעות סיימה את תשעה החודשים הראשונים של 2007 עם הכנסות של 139 מיליון שקל ובהפסד נקי של 19.3 מיליון שקל.



העסקה כוללת העברה של כמה פרויקטים בין החברות, והעברת מניות GTC שבידי קרדן נדל"ן כדיווידנד בעין לבעלי מניותיה - טרם ביצועה.



הצדדים התחייבו לפעול יחד להנפקת מניות קרדן נדל"ן בבורסה בתוך חמש שנים. בהקשר לכך, קרדן ישראל העניקה לדלק נדל"ן אופציה שתחייב את קרדן ישראל לקנות ממנה בחזרה את ה-40% בקרדן נדל"ן תמורת 67.5 מיליון דולר לכל הפחות. דלק נדל"ן תוכל לממש את האופציה הזו בעוד ארבע שנים, אך תוכל להאריך אותה בשנה נוספת.



קרדן ישראל היא חברה שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, ונשלטת (71.4%) על ידי קרדן אן.וי, שמניותיה נסחרות אף הן בבורסה בתל אביב.



בעלי המניות הגדולים בקרדן אן.וי הם יוסף גרינפלד (25.4%) ואבנר שנור (21.6%). לפיכך, העסקה גם יוצרת שותפות ראשונה בין יצחק תשובה, השולט בקבוצת דלק, לבין גרינפלד ושנור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully