וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית המכוניות היפאנית עלולה לרשום האטה השנה בשל התחזקות הין וירידת הביקוש מארה"ב

רויטרס

25.3.2008 / 12:35

לפי מחקר DIR, הרווח התפעולי של היצרניות עלול לרדת ב-20%



תעשיית המכוניות היפאנית עלולה לרשום האטה בצמיחה השנה. המגזר - המובל על ידי טויוטה, ניסאן והונדה - רשם עלייה ברווחיו במשך 7 שנים ברציפות בהובלת הביקוש מעבר לים. ירידה ברווחי החברות הופכת אפשרות מציאותית יותר ויותר - עקב היחלשות הדולר אל מול הין. גם ההאטה בצמיחת כלכלת ארה"ב עלולה להוביל לירידה בביקוש.



מכון המחקר דיווה (DIR) מעריך כי הרווח התפעולי המשותף לטויוטה, ניסאן, הונדה, סוזוקי, מזדה ופוג'י הבי ירשום ירידה של 20% אם הדולר יישאר בשער הנמוך מ-100 ין השנה. "יצרניות המכוניות היפאניות יצטרכו נס כדי לרשום רווחים גבוהים יותר בשער הנוכחי של הדולר", אמר אנליסט DIR, שינגו היאשי.



כל התחזקות של ין אחד אל מול הדולר מורידה את הרווח התפעולי של טויוטה ב-35 מיליארד ין. לפי חישוב זה, אם הדולר נשאר בשער של 100 ין לדולר, טויוטה עלולה לראות למעלה מ-4 מיליארד דולר מהרווח התפעולי שלה פשוט נעלמים בשל שינויי שערי המטבעות בלבד.



החדשות הרעות של יצרניות המכוניות היפאניות לא נגמרות רק בזה. אנליסטים מעריכים כי מכירות המכוניות בארה"ב ירשמו ירידה ל-15 מיליון יחידות בשנה לעומת 16.15 מיליון בשנה שעברה. שוק המכוניות האמריקאי מושפע ממחנק האשראי שנובע מהמשבר בשוק הסאבפריים. רבים מהצרכנים בארה"ב משתמשים בביתם כעירבון כשהם רוכשים מכונית.



טויוטה רשמה בפברואר בלבד ירידה של 6.6% בהכנסותיה ממכירות בארה"ב - על אף הצגה של גדם חדש לטויוטה קורולה. ניסאן רשמה ירידה של 3%. רק הונדה רשמה עלייה של 1% בהכנסותיה ממכירות בארה"ב בשל הפופולריות של דגם אקורד החדש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully