וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים מתנה העלאת האגרה על עובדים זרים בהסכמת האוצר להחיל החוק גם על ענפים לא יצרניים

צבי זרחיה

25.3.2008 / 13:29

לפי הצעת החוק, תועלה האגרה השנתית על העסקת עובדים זרים פי 28 מהנהוג כיום



חבר הכנסת שי חרמש מקדימה, מ"מ יו"ר ועדת הכספים, מתנה את אישור העלאת האגרה השנתית על עובדים זרים מ-4,000 שקל ל-112 אלף שקל - פי 28. התנאי הוא הוצאת הסעיף המאפשר לשר התעשיה, בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכספים, לקבוע ענפים נוספים מלבד ענפי תעשייה ומפעלים, שבהם תחול חובת תשלום אגרה.



בנוסף תובע חרמש שהמדינה תקצה 40 מיליון שקל לצורך ביצוע הכשרה מקצועית לעובדים. החוק המוצע אמור להכנס לתוקף בשנת 2010. הוועדה דנה הבוקר בהצעת החוק אך לא קיימה הצבעה. נציג האוצר הבטיח למסור תשובתו בישיבה הבאה בענין.



חוק העובדים הזרים קובע כי מי שמבקש להעסיק עובד זר ישלם אגרה שנתית בסכום של 4,000 שקל. כדי לעודד שילובם של עובדים ישראליים בתעשייה החליטה הממשלה כי מספר העובדים הזרים יפחת בהדרגה כך שבשנת 2010 יינתנו היתרים להעסקת עובד זר במקצועות שאינם מחייבים השכלה אקדמית ובהם נדרשים עובדים בעלי מיומנות ייחודית, בתנאי שהמעביד ישלם אגרה בסכום של 15 פעם השכר הממוצע במשק, כלומר כ-112 אלף שקל.



על פי האוצר, הטלת האגרה בסכום כזה, מחד, תאפשר הבאה של עובדים זרים שיש להם מיומנות ייחודית במקצועות הנדרשים ומאידך, תמנע הבאה של עובדים זרים לעבודה רק משום שעלות העסקתם נמוכה מעלות העסקתם של העובדים הישראליים.



ארנון וולוסקי, מנכ"ל ועד המסעדות האתניות, אמר בדיון כי אין הידברות בינם לבין האוצר והם לא מצליחים להיפגש עם נציגי משרד התמ"ת כדי לדון איתם בנושא. לדבריו, "אין בארץ מערכת שמייצרת עובדים מקצועיים. תחום המסעדות האתניות הוא ענף שמעסיק 6,500 ישראלים ומייצר מיליארד שקל בשנה. אוכל אתני צריך להיעשות על ידי אנשים שמתמחים בכך".



מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ שי חרמש, סיכם כי הוועדה תאשר את הצעת החוק בתנאי שיועברו 40 מיליון שקל בשנה להכשרה מקצועית, והוצאת הסעיף תאפשר לשר התעשיה לקבוע ענפים נוספים שבהם תחול חובת תשלום האגרה. נציג אגף התקציבים, רביב סובל, אמר כי הם יתנו את תשובתם לבקשת הוועדה בישיבה הבאה, לקראת ההצבעה בנושא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully