וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP משגרת מכתב חריף למשרד הפנים: "המכרז לתעודות זהות חכמות - טויח"

גיא גרימלנד

25.3.2008 / 15:34

כך מגיבה החברה לחוות דעת של פרופ' אמיר ברנע



HP מגיבה לחוות הדעת שהגיש פרופ' אמיר ברנע למשרד הפנים. במכתב ששיגרה הבוקר החברה לשר הפנים מאיר שיטרית, היא מציינת כי "הפרסומים בעיתונות הנוגעים לחוות דעת שהוזמנה ע"י משרד הפנים, בהם נטען כי HP 'ניפחה' כביכול מחירים במכרז תלם, מעלים שאלות מטרידות נוספות באשר לאופן ההתנהלות של משרד הפנים במכרז זה".



בהמשך מצוין במכתב: "בהיחבא ממש, ובמלאכת הסתרה שאין מקומה במדינה נאורה, מוזמנת חוות דעת על מנת לסתור בדיעבד תוצאות שהתקבלו במכרז אותו אתם ניהלתם. כיצד זה מוזמנת חוות דעת אשר בדיעבד קובעת שהמחירים נופחו.



"נופחו מדוע? האם בידי עורך חוות הדעת עמדו הנתונים של היצרנים בשוק הכרטיסים החכמים או רק נתוני משרד הפנים? לא זו בלבד, אלא שהנוגעים בעניין עושים זאת בעיצומו של הליך משפטי בין הצדדים כאשר ברור לכל בר דעת כי מטרתה של חוות הדעת היא לייצר אליבי נוח לאלה שכשלו במשימה אסטרטגית - להעביר את אזרחי מדינת ישראל לתעודות זהות חכמות. יותר מכך, זהו ניסיון לא נקי, להטות דיון משפטי ולהשפיע עליו מחוץ לכותלי בית המשפט.

"מאחר וכל תכליתה של חוות דעת זו הוא להיות טלאי נוסף על שמיכת הטלאים שנקראת מכרז תלם, נבקשכם לאלתר: לפרסם בפומבי מי הזמין את חוות הדעת? לתת גילוי נאות באשר לדרך בה נבחר הפרופ' ברנע ומדוע? לפרסם את מחירה של חוות הדעת ודבר פשוט נוסף, תנו לציבור ולנו גילוי מלא של חוות הדעת במסגרת היותכם גוף ממשלתי וציבורי המחויב בשקיפות".

בסוף המכתב מציינת HP כי להערכתה המכרז טויח. השבוע פורסם ב-TheMarker כי שתי חוות דעת שהוגשו לאחרונה לוועדת המכרזים של משרד הפנים, של פרופ' אמיר ברנע ושל פרופ' דני דולב, עסקו בשאלה האם הצעתה של HP במכרז תעודות זהות חכמות היתה חריגה. לפי חוות הדעת של פרופ' ברנע, HP ישראל הגישה הצעה יקרה בצורה קיצונית לעומת הצעתה הקודמת במכרז.



ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "אין בכוונת משרד הפנים להתנצח עם חברת HP מעל דפי העיתונות, בניגוד לכותבת המכתב האמור. ההתדיינות מול החברה נעשית במסגרת משפטית ואנו פועלים בהתאם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully