וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובל אנרג'י תקים שותפות בסין להפקת אנרגיה מתחדשת; תופק מפסולת שמן זפת שנוצר בתהליך ייצור פחם

שמואל שוסטר

25.3.2008 / 18:18

תקבל תמלוגים ממכירת הדיזל המופק באמצעות הטכנולוגיה



גלובל אנרג'י (סימול GEYI) - המשווקת טכנולוגיה לייצור סולר מאשפה עירונית ופסולת אורגנית ותעשייתית - חתמה על הסכם הבנות במסגרת מיזם משותף עם החברה הסינית ShenMu SanJiang Coal Chemical Company (Shaanxi). בשותפות תהיה לגלובל אנרג'י אחזקה של 51% והיא תקים, תתפעל ותהיה הבעלים של מפעלים להפקת סולר מפסולת ביתית, עירונית, חומרי גלם אורגניים ובוצה בתפוקה של 10,000 ליטר לשעה.



גלובל אנרג'י הינה בעלת הזכויות של טכנולוגיית KDV שעל בסיסה יוקמו המפעלים להפקת הדיזל. לחברה יש זכויות לשווק ולעשות שימוש בציוד כדי להפיק את הדיזל. במקרה וחברת הנפט הממשלתית מבייג'ינג Sinopec תחליט להצטרף למיזם - יירד חלקה של גלובל אנרג'י ל-26%.



Shaanxi מפיקה פחם כחול. במסגרת התהליך להפקתו נוצרת כמות משמעותית של שמן זפת שאין לו שימוש. חומר זה יסופק לחברה המשותפת ובמידה ויופק ממנו דיזל אזי תהיה זכאית גלובל אנרג'י, בהתאם לתנאי מזכר ההבנות, לקבל תמלוגים ממכירת הדיזל המופק באמצעות טכנולוגיית ה-KDV.



אסי שלגי, מנכ"ל גלובל אנרג'י, אומר כי השלמתה של העסקה על בסיס מזכר ההבנות הינה קפיצת מדרגה משמעותית לחברה בשוק הסיני. בנוסף, ציין הבכיר כי הצעד הינו בהתאם למשימה שהציבה לעצמה החברה בנושא הנוכחות הגלובלית. "בדרך זו אנו מספקים פתרונות אקולוגים למשבר האנרגיה הנוכחי תוך הפקת הכנסות. ההערכות הגלובליות הן שישנו פוטנציאל של מיליוני טונות של שמן זפת באזור זה. אנו מקווים לחתום הסכם סופי בקרוב".



לפני כחודש הודיעה החברה - שנסחרת מעבר לדלפק בבורסת נאסד"ק - על כניסה לשותפויות בגרמניה ופולין להקמה של מפעלים שמטרתן להפוך פסולת עירונית לאנרגיה מתחדשת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully