וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: בנקים, ברוקרים וקרנות גידור בוול סטריט צפויים לרשום הפסדים של 460 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

25.3.2008 / 19:51

זאת, בעקבות קריסת שוק הסאבפריים



בנקים, ברוקרים וקרנות גידור בוול סטריט צפויים לרשום הפסדים של 460 מיליארד דולר בעקבות קריסת שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב, או סכום גדול כמעט פי ארבעה מההפסדים שרשמו עד כה. כך העריך היום בנק ההשקעות גולדמן סאקס (סימול GS).



"יש אור בקצה המנהרה, אבל הוא עדיין עמום למדי", נכתב בדו"ח למשקיעים שהוציאו היום אנליסטים של גולדמן סאקס. לפי תחזית גולדמן סאקס, כמחצית מההפסדים יהיו בתחום המשכנתאות לדיור, וכ-20% בשוק המשכנתאות המסחריות. הפסדים בגין הלוואות כרטיסי אשראי, הלוואות לרכישת רכב, הלוואות מסחריות ותעשייתיות והפסדים בגין השקעות באג"ח תאגידיות שאינן ממגזר הפיננסים, יהוו את שארית ההפסדים.



ההפסדים הצפויים בסך 460 מיליארד דולר עלולים לגרור החרפה ניכרת במחנק האשראי לאחר שמוסדות פיננסים יצמצמו את היקף ההלוואות שהם מעניקים, ציין גולדמן סאקס.



בחודש שעבר העריכו אנליסטים של בנק השווייצי UBS (סימול UBSN.VX) כי חברות שירותים פיננסים ברחבי עולם במגזרי הבנקאות, הביטוח והברוקראז', צפויות לרשום הפסדים של לפחות 600 מיליארד דולר בעקבות המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. למעלה ממחצית ההפסדים המצטברים של המגזר, כ-350 מיליארד דולר, צפויים להיות בתחומי הבנקאות והברוקראז', ציין UBS.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully