וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרגל שנת ה-60: פרס ישראל בסימן חברתי

עפרי אילני

25.3.2008 / 20:50

שרת החינוך הודיעה כי הפרס בתחום מפעל חיים יוענק לתנועות נשים, לסוכנות היהודית, לארגון "עזר מציון" ולמועצת תנועות הנוער



פרס ישראל בתחום מפעל חיים - תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה - יוענק השנה לשורת גופים וארגונים. שרת החינוך, יולי תמיר הודיעה היום (שלישי) שהזוכים בפרס לשנת תשס"ח הם הסוכנות היהודית; תנועות הנשים נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה; התאחדות התעשיינים; מועצת תנועות הנוער; "עזר מציון" ופרוייקט פר"ח לחונכות.



בנימוקי הוועדה להענקת הפרס לסוכנות היהודית נכתב, כי "במתן פרס ישראל מביעה מדינת ישראל את הוקרתה לגוף שהביא למימוש חזון שיבת ציון ולכינון הריבונות המדינית לעם היהודי במולדתו המתחדשת ואשר ממשיך - יחד עם יהודי העולם ועם ממשלת ישראל ? בהגשמה היום יומית בעיצוב פני החברה בישראל, בהתיישבות, בקליטת עלייה, בחינוך, בשיקום שכונות, ובביסוסה של מדינת ישראל".



תנועות הנשים נעמ"ת, ויצ"ו ואמונה יקבלו את הפרס במשותף. חברי הוועדה קבעו כי התנועות "העלו על נס את החתירה לשוויון מגדרי ולמעמד האשה. על אף ההבדל ביניהן פועלות תנועות הנשים בשיתוף פעולה לקידום נושאים חברתיים הומניים, תרבותיים וחינוכיים מתוך אחריות ציבורית ובראיה מערכתית רחבה תוך הדגשת מעמדן המרכזי של הנשים ובחתירה לקידום השוויון בחברה בישראל.

הוועדה החליטה להעניק הפרס להתאחדות התעשיינים, "על התפקיד שמילאו התעשייה והתעשיינים בקידום הכלכלה ושגשוגה, על תרומתם לביטחון המדינה ולשילובה של ישראל בתהליכי הגלובליזציה, על תרומתם לחיזוק החברה ולהרחבת התעסוקה, לקליטת העלייה ולקידום מדיניות מיזוג גלויות, על התרומה בהגברת החינוך המקצועי, ביישום מדיניות פיזור האוכלוסייה וחיזוק הפריפריה."



על מועצת תנועות הנוער נאמר ש"התנועות מהוות אספקלריה נאמנה לסיפורה של הציונות ולתקומתו של העם במדינת ישראל... תנועות הנוער מצליחות להטמיע בקרב חבריהן מסד חינוכי ערכי, תחושת מחויבות ליחיד ולחברה ומודעות לדפוסי החיים החברתיים בעיירות, בערים וביישוב הערבי".



על אגודת "עזר מציון", העמותה הגדולה והמובילה בישראל בתחום הסיוע הפארא-רפואי לחולים ולמוגבלים, קובעים השופטים, כי "תרומתה של "עזר מציון" לאלה הסובלים מבעיות תפקודיות או הנמצאים במצבי משבר היא דוגמא ומופת למסירות, לרוח התנדבות ולחמלה".



על פרויקט פר"ח (פרויקט החונכות) נאמר שהוא מבטא "שילוב מרתק של מרקסיזם טהור ? "כל אחד (סטודנט) על פי יכולתו, לכל אחד (ילד) עפ"י צרכיו", עם חכמת חז"ל ? "חנוך לנער עפ"י דרכו".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully