וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניה סיבוס: ההפסד לא יפגע בעסקים השוטפים; נגייס 200-150 מיליון שקל ממוסדיים ומאפריקה ישראל

מיכאל רוכוורגר

26.3.2008 / 10:12

החברה פירסמה השלכות ההפסד בעקבות הפנייה של רשות ני"ע



חברת התשתיות , שבשליטת של לב לבייב, מסרה הבוקר דיווח לבורסה תחת הכותרת "השלכות ההפסד בשנת 2007" בו היא מנסה לפרט את מהות הנזק שנגרם לה.



שלשום בלילה פירסמה דניה סיבוס אזהרת רווח חמורה שנייה תוך פחות מחודש. החברה ציינה כי ההפסד הצפוי בשנת 2007 בעקבות גידול ניכר בעלויות הקמת כביש 431 יסתכם בכ-150 מיליון שקל, ולא ב-100-60 מיליון שקל כפי שצפתה קודם.



ברשות לניירות ערך לא אהבו את הדברים, ופנו לחברה בדרישה לפרסם הבהרות באשר לפשר התנהלות הדברים. על פי גורמים בשוק ההון, ברשות לניירות ערך דרשו מדניה סיבוס לפרסם את הדו"חות הכספיים של החברה מייד לאחר אזהרת הרווח השנייה, ולא להותיר את המשקיעים באי ודאות נוספת, אך בינתיים הדבר לא נעשה, והדו"חות יתפרסמו בימים הקרובים.



החברה מעריכה כי להפסד בהיקף של כ-150 מיליון שקל לא צפויה להיות השפעה מהותית לרעה על המשך התנהלות העסקית שלה, בין השאר, בהתחשב שההון העצמי של דניה סיבוס אשר הסתכם נכון לסוף ספטמבר 2007 בכ-184 מיליון שקל, יקטן בצורה מהותית. בדניה מציינים, כי בכל הנוגע לפעילותה השוטפת של החברה כקבלן מבצע בתחומי הבניה והתשתיות, פעילות זו אינה כרוכה לדברי החברה בהשקעות הון עצמי גבוהות.



עם זאת, בדניה סיבוס מציינים, כי בכוונתה של החברה להמליץ בפני דירקטוריון על ביצוע הצעה פרטית של מניות החברה למשקיעים מוסדיים ולאפריקה ישראל בהיקף כולל של כ-200-150 מיליון שקל. זאת בכדי להשיב את ההון העצמי של החברה להיקף שהיה טרם ההפסד.



בדניה סיבוס מנסים לרכב על הגב הפיננסי החזק של החברה האם, אפריקה. בחברה כותבים כי בכל הקשור ליכולתה של דניה סיבוס לגשת למכרזים רחבי היקף, בלא מעט מקרים מושם דגש רב יותר להונה העצמי של החברה האם, וכשתזדקק החברה לסיוע פיננסי מאפריקה ישראל, היא לא תיתקל בקשיים. דניה מוסיפה גם כי אין לה בשלב זה שום בעיות תזרימיות, היא ממשיכה לפרוע את התחיבויותיה ולא צופה בעיות עתידיות בהקשר זה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully