וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס יבצע חיתום להנפקת צ'ק פתוח, וישנה את הכללים המסורתיים של חיתום שכזה

סוכנויות הידיעות

26.3.2008 / 10:51

הנהלת החברה המונפקת תשקיע פחות כספים, ותקבל נתח קטן יותר במניות, לפי "וול סטריט ג'ורנל"



בנק ההשקעות גולדמן סאקס מתכנן לבצע חיתום להנפקת צ'ק פתוח (בלנק צ'ק), במהלכו תגייס החברה המונפקת, ליברטי ליין אקווזישנס, 350 מיליון דולר. החיתום של גולדמן סאקס צפוי לשנות את המבנה המסורתי של הנפקות שכאלה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



הנפקת צ'ק פתוח היא למעשה הנפקה של שלד בורסאי שמבטיח לבצע רכישות תוך שנתיים באמצעות כספי הגיוס מההנפקה. חברות צ'ק פתוח דומות לחברות השקעה פרטית בכך שמטרתן העיקרית היא רכישת חברות תפעוליות, ושיפור מצבן. ההבדל הגדול הוא במקור הכספים למימון הרכישה - בעוד ההשקעה הפרטית מסתמכת במידה רבה על עסקות ממונפות ועל שוק האג"ח, חברות צ'ק פתוח מגייסות את הכסף מהציבור בבורסה, מה שתורם לפופולריות שלהן על רקע משבר האשראי.



גולדמן סאקס הוא הבנק היחיד מבין בנקי ההשקעות הגדולים בוול סטריט שלא ביצע חיתום להנפקת צ'ק פתוח ב-3 השנים האחרונות.



באופן מסורתי, חברות הצ'ק הפתוח דורשות מההנהלה להשקיע 2%-4% מכספם הפרטי מסכום ההנפקה המשוער. את אותו סכום ההנהלה מסתכנת לאבד, אם היא לא תבצע רכישה בתוך שנתיים. בנוסף, החברה מעניקה להנהלה שהשקיעה את הכסף 20% ממניות החברה אם הרכישות אכן מתבצעות.



במקרה של ההנפקה של ליברטי ליין, תשקיע ההנהלה סכום נמוך יותר - 1% מהשווי המוערך של ההנפקה, או 3.5 מיליון דולר, ותקבל נתח קטן הרבה יותר מהמניות העתידיות - רק 7.5%.



בנוסף, בהנפקת חברות צ'ק פתוח, בד"כ יחידת מניה כוללת מניה אחת וכתב אופציה (זכות של מחזיק כתב האופציה לקבל מהחברה מניות במחיר המימוש). במקרה של ליברטי ליין, תכלול היחידה מניה אחת וחצי כתב אופציה.



נתון נוסף שישנה גולדמן סאקס בחיתום ההנפקה של ליברטי ליין הוא שהבנק ייקח לעצמו עמלה קטנה יותר על החיתום - 6%. העמלה הסטנדרטית עומדת על 7% לחיתום הנפקת צ'ק פתוח.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully