וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורית בייניש על המניע לפסיקתה על מיגון שדרות: "שאלתי את עצמי האם הייתי שולחת לשם את הבנות שלי?"

Nfc

26.3.2008 / 11:26

לאילנה דיין: הנחתי שהתלמידים יישארו ללא מיגון



 מאת עידן יוסף, NFC



דורית בייניש, נשיאת בית המשפט העליון, אמרה בשיחה סגורה כי בפסיקתה להורות על מיגון בתי הספר בשדרות נבע שיקול הדעת מההנחה כי "אין אחרי ולא כלום". כלומר: חיוב הרשויות למגן את בתי הספר באמצעות פסיקה, לאור העובדה שאין חוק המחייב את הרשויות לבצע את המיגון.



דבריה של בייניש נאמרו בשיחה סגורה "שלא לייחוס ולא לציטוט" עם העיתונאית אילנה דיין ששאלה אותה בנושא. את הדברים גילתה דיין בכינוס שהתקיים אתמול בישיבת פתח תקווה ועסק בנושא "60 שנה למדינה".



דיין הסבירה כי היא מרשה לעצמה לגלות את הדברים משום שהם לא יכולים להזיק לבייניש, כלשונה.



לדברי דיין, בשיחה עימה אמרה בייניש כי אחרי מיצוי כל הדרכים והסעד המשפטי לא תהיה אף ערכאה משפטית שתוכל לעזור לתלמידות בתי הספר בשדרות. היא הוסיפה שביניש אמרה לה: "חשבתי לעצמי מה יהיה אם לא יהיה מיגון - האם הייתי שולחת לשם את הבנות שלי?".



כזכור, הורה בג"צ - בהרכב השופטים, בייניש, גובראן וברלינר - למדינה למגן מיגון מלא, ולא בשיטת המרחבים המוגנים, את כל כיתות האם בשדרות ובעוטף עזה.

 כל רפורמות פרידמן - לפוליטיזציית בית המשפט

במהלך הכינוס התייחסה דיין גם ליריבה המושבע של בייניש, הלא הוא שר המשפטים. לדבריה, כל רפורמות דניאל פרידמן נועדו "ליצור פוליטיזציה איומה ומסוכנת של בית המשפט העליון".



 "עדות סרן ר' לא עמדה במבחן הפוליגרף"



באשר לעבודתה בתוכנית "עובדה", התייחסה אילנה דיין לכתבה על סרן ר', מפקד פלוגה מחטיבת גבעתי, שבסופו של תהליך זוכה מאשמת שימוש בלתי חוקי בנשק ווידוא הריגה של הילדה הפלשתינית אימאן אל-המס, שנהרגה באוקטובר 2004 ברפיח. היא אמרה כי היא אינה עושה "בית דין שדה", ומטרת הכתבה נועדה להראות שהחיילים ירו גם אחרי שהיה זיהוי של הילדה. היא אמרה שמקרה זה הוא מקרה מצויינת, שכן הייתה יכולה לעשות לו "משפט שדה" לאחר שנודעו לה דברים שמעולם לא פורסמו, ולפיהם נמצאה עדותו של סרן ר' לא אמינה במבחן הפוליגרף.



 "נכשלנו בסיקור ההינתקות"



גם מן התקשורת לא חסכה דיין את שבטה. "ההינתקות הייתה מופע עגום של התקשורת הישראלית. נכשלנו בסיקור ההינתקות. לא באמת הקשבנו ? במובן האנושי לפני הכל. לא התייחסנו לגודל הטרגדיה. לא שאלנו את השאלות הקשות... הבעיה לא הייתה אם לאפשר לביבי לדבר נגד. ביבי זה למשוכנעים ? אבא שלי למשל מעריץ של ביבי ומצביע עבורו. אני מדברת על זה שלא שאלנו שאלות עומק על מה שיהיה אחר כך וחשבנו על איך הסיפור מצטלם טוב. לא שאלנו על הירי שיבוא אחר כך, על איך יבינו זאת האוייבים ושאלות נוספות. לראש הממשלה שרון הייתה אחיזה מפחידה במדיה כולה. השאלה הייתה אם מקבלים ממנו הזמנה לחווה או לא גרמה לשליטה במוקדי הכוח, ומוקדי הכוח זה ידיעות וערוץ 2".



 החדשות כמופע בידור



על כך הוסיף עמיתה לחבר הדיון, הרב יובל שרלו, שהחדשות הפכו למופע בידור. "מה שמעניין זה היופי של הסיפור. לא מעניין הלפני והאחרי. מעבר לרוגיזציה ולאחיזת שרון בתקשורת יש בעיית עומק של פופוליזם ומניפולציות רגשיות. הזמינו אותי לתוכנית בוקר בטלוויזיה כחבר ועדת סל התרופות. לאייטם הוקצו עשר דקות. במשך תשע דקות ורבע סיפר חולה על עצמו, ובשלושת-רבעי דקה שנשארה שאלו אותי ' מה אתה אומר לחולה?...'. זו דוגמה דרמטית". דיין: "זו תוצאה של התפתחות היסטורית שהגיעה מארה"ב ומהמערב כדי לרתק כל הזמן את הצופה. תהליך הרדוקציה גרם לכך שה'סינק' מול המצלמה הולך ומתכווץ, וזה עצוב. האם יש תרופה? למתוח את המדיום. אני מנסה לעשות את זה ולא תמיד בהצלחה יתרה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully