וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייר פראנס-KLM תגיש ביום שישי הצעת רכש משופרת לאליטליה

סוכנויות הידיעות

26.3.2008 / 12:01

הסכימה להמשך העסקת 180 טייסי אליטליה; ההצעה זקוקה לאישור האיגודים המקצועיים באיטליה



ענקית התעופה האירופית אייר פראנס-KLM תגיש ביום שישי הקרוב הצעת רכש משופרת לחברת התעופה אליטליה. ההצעה החדשה תכלול את המשך העסקתם של 180 טייסי החברה האיטלקית במשך שלוש השנים הבאות - הוסכם בפגישה שנערכה בין נציגי הצדדים אתמול במשרדי אליטליה בפרברי רומא. פגישה נוספת תיערך בשישי או בתחילת השבוע כדי לדון בפרטי ההצעה.



מקורות באיגוד המקצועי של עובדי התחבורה באיטליה מסרו כי אייר פראנס-KLM תקלוט לשירותיה את מוסך המטוסים ושירותי השדה של אליטליה בנמל התעופה ליאונדרו דה וינצ'י ברומא. זאת, כחלק מהמאמצים לשמר את מקום עבודתם של 2,100 העובדים האיטלקים.



ממשלת איטליה הציעה למכירה 49.9% ממניות חברת התעופה הלאומית - שצברה הפסדים כבדים בשנים האחרונות. דירקטוריון אליטליה הסכים להצעת אייר פראנס-KLM לרכוש את החברה תמורת 1.1 מיליארד דולר (747 מיליון יורו). איגודים מקצועיים הביעו התנגדות לעיסקה, בשל קיצוצים צפויים בכוח האדם וביטול נמל התעופה מלפנזה במילאנו כשדה מרכזי לטיסות החברה המאוחדת. האיגודים גם דרשו השפעה נרחבת יותר על תהליך המשא ומתן.



העיסקה זקוקה לאישור האיגודים המקצועיים - כמו גם לאישור ממשלת איטליה לכשתקום. ראש ממשלת איטליה, רומנו פרודי, קרא לאיגודים המקצועיים לגלות אחריות בנוגע לעיסקה הנרקמת. הוא ציין כי הממשלה פתוחה להצעות רכש מגופים נוספים, אך הדגיש שאף הצעה אלטרנטיווית רצינית לא הגיעה לשולחן הממשלה.



מנהיג המפלגה השמרנית, סילביו ברלוסקוני, הודיע כי יטיל וטו על העיסקה אם ייבחר לראשות הממשלה בבחירות הכלליות שייערכו ב-13 וב-14 באפריל. שר התחבורה, אלסנדרו ביאנצ'י, אמר אתמול כי אליטליה צריכה לפתוח במשא ומתן עם חברת התעופה האיטלקית אייר וואן, שהציעה לרכוש את אליטליה בסוף 2007.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully