וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך פנתה לאלקטרה נדל"ן ודרשה מידע על הערכת השווי לקרקע שבבעלותה שפורסמה אתמול

אתי אפללו

26.3.2008 / 13:35

המידע שמבקשת הרשות מתמקד בשיטות ההערכה שהובילו לקביעת השווי הגבוה של הקרקע



הערכת השווי שפירסמו אתמול פאנאגיה נדל"ן ואלקטרה נדל"ן לקרקע אותה רכשו ברוסיה גרמו להרמת גבה גם ברשות לניירות ערך. ברשות פנו אתמול לחברת אלקטרה נדל"ן בבקשה להעביר פרטים נוספים. על פי ההערכות, המידע שמבקשת הרשות מתמקד בשיטות ההערכה שהובילו לקביעת השווי הגבוה של הקרקע.

פאנגאיה נדל"ן ואלקטרה נדל"ן הודיעו אתמול על הערכות שווי של כמיליארד דולר לשטח של כ-2,400 דונם בסנט פטרסבורג ברוסיה, בו מחזיקות החברות 50% כל אחת באמצעות חברה בת רוסית. הערכות אלו מציגות שווי של פי 10 ממחיר הקנייה אותו שילמו החברות. השטח נקנה בנובמבר 2007 תמורת 100 מיליון דולר.



הערכת השווי נעשתה בשיטה שאינה קבילה לצרכים חשבונאיים ונועדה לצרכי שיווק על מנת להציג את השווי למשקיעים במטרה למכור חלקים מן הקרקע. החברה לא תשתמש בהערכת שווי זו בדו"חותיה הכספיים. עם זאת, הרשות ככל הנראה חוששת מההשפעה של ההערכה על שווי המניה של אלקטרה נדל"ן.



הקרקע מצויה עדיין בהליכי שינוי ייעוד מחקלאות למגורים ולמסחר. הערכות השווי נעשו באופן היפותטי, כך שבכפוף לקבלת אישור לשינוי ייעוד הקרקע הערכת השווי היא 966 מיליון דולר, ובכפוף לקבלת כל ההיתרים הנדרשים לצורך הקמת פרויקט על הקרקע, מסתכמת הערכת השווי ב-1.06 מיליארד דולר. אלקטרה ופאנגיה דיווחו כי במידה שלא יתקבלו האישורים הדרושים, צפוי להיות שווי הקרקע שונה באופן דרמטי מהערכות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully