וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות מובילה בגיוסי הקרנות הכספיות: גייסה במארס 700 מיליון שקל וחצתה את רף ה-4 מיליארד שקל

Funder

26.3.2008 / 13:48

כלל פיננסים עוקפת את פריזמה - הקרן הכספית שלה גייסה מיליארד שקל ■ מרכנתיל קרנות נאמנות גייסה 520 מיליון שקל עד עכשיו - 300 מיליון שקל מתוכם גוייסו במארס ■ פיא כספית שיקלית הוסיפה 250 מיליון שקל והגיעה ל-1.25 מיליארד שקל

חגי בדש, סמנכ"ל המכירות של פסגות, אמר היום כי הסיבה העיקרית לכך היא העדיפות על הפקדונות: "אומנם בתחילת הדרך התקבלה הקרן הכספית עם לא מעט תהיות וסימני שאלה אך כבר עכשיו ניתן לומר שמדובר בהצלחה. הכספית השיגה תשואה טובה יותר מהפקדונות הבנקאיים וצברה פופולריות רבה בקרב לקוחות רבים. בנוסף הקרן מאפשרת ללקוחות נזילות על בסיס יומי, מקלט מס בתקופות אינפלציה חיובית ואת האפשרות לקזז הפסדים בתיק ניירות הערך".



 המגייסת הגדולה במארס עד עכשיו היא כלל פק"מ פלטינום



פסגות גייסו במארס 700 מיליון שקל ואילו הקרן שגייסה הכי הרבה כסף היא הקרן הכספית של גייסה קצת מעל מיליארד שקל. כיום היא השנייה בגודלה בשוק לאחר שעקפה את הקרן הכספית של פריזמה שהחודש גייסה נטו רק 50 מיליון שקל. פריזמה גייסו ברוטו הרבה יותר אולם פדיון בקרן הוביל אותם לגיוס נטו נמוך.



לדברי גיא חכמי, מנכ"ל חברת הקרנות של כלל, המהפכה רק בראשיתה: "ישנו מעבר מפקדונות לקרנות הכספיות. בנוסף, בזכות הורדת הסיכון בתיקי ההשקעות של מוסדיים ולקוחות פרטיים - על רקע התנודתיות והמשבר הפיננסי - ישנו גם מעבר מקרנות אג"ח וקרנות מנייתיות לקרנות כספיות".



חכמי צופה כי "ענף הקרנות הכספיות יגיע תוך שנה לגודל של עשרות מיליארדי שקלים, ויהווה חלק משמעותי מאוד מענף הקרנות. גייסנו החודש את הסכום הגדול ביותר לכלל פק"מ פלטינום - והיום יש בקרן 2.25 מיליארד שקל".



 מתנת הפרידה של רפי ניב למרכנתיל- חצי מיליארד שקל



הקרן הכספית בעלת התשואה הגבוה ביותר מתחילת השנה היא הקרן של מרכנתיל. אם בינואר נראה היה כי התשואות לא משחקות תפקיד בגיוסים - אזי מארס מספר סיפור אחר. החברה הקטנה יחסית מרכנתיל קרנות נאמנות הצליחה לגייס בקרן הכספית 520 מיליון שקל עד עכשיו. 300 מיליון שקל מתוכם גוייסו במארס.



לדברי רפי ניב, המנכ"ל שעוזב לישיר בית השקעות, "ניתן היה לנצל באחרונה את ירידת התשואות במק"מים הקצרים עד לרמה של 3% ולעבור לפקדונות שבועיים ויומיים שהציעו תשואות של 3.8% ו-3.3% בהתאמה. נכסי הקרנות הכספיות יגיע בסוף השנה לכ-50 מיליארד שקל ותוך שנתיים ל-100 מליארד שקל".



 הקרן הכספית של הראל פיא ממשיכה לגייס ביציבות



הקרן הכספית של פיא - פיא כספית שיקלית - המשיכה גם החודש לגייס בקצב דמה לחודשים הקודמים כשהיא מוסיפה עוד 250 מיליון שקל. היקפה הגיע ל-1.25 מיליארד שקל.



לעומתה, שהתחילה מאוחר יחסית את הקמפיין לקרן הכספית שלה גייסה במארס עד כה 100 מיליון שקל והיקפה הגיע לכ-600 מיליון שקל.



 משנים תדמית



משיחות עם מנהלי הקרנות ניתן להבין כי הם עושים מאמצים לשדר ללקוחות כי הם מאוד מעוניינים לשנות את התדמית הרעה שנוצרה להם כמי שגובים עמלות יקרות ללא תמורה נאותה. הקרן הכספית היא הדרך שלהם לתת ללקוח ערך מוסף מהותי שאינו מניב רווח גדול לבית ההשקעות ונכון לעכשיו מניב אפילו הפסדים לא קטנים.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully