וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דורש: המשך מואץ של הפחתת מסים

צבי זרחיה

26.3.2008 / 14:40

אמר במסיבת עיתונאים: "הממשלה היא פאסיבית, ועליה לנקוט מהלכים אקטיבים על מנת לחזור לשיעורי צמיחה שנתיים של המשק של 6%-5%"

שר האוצר לשעבר, ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד), תובע מהממשלה לבצע כעת הפחתה מואצת של שיעורי המס, ולחידוש ביצוען של הרפורמות, בצד שמירה על מסגרת התקציב. נתניהו טען במסיבת עיתונאים שכינס בכנסת כי "הממשלה היא פאסיבית, ועליה לנקוט מהלכים אקטיבים על מנת לחזור לשיעורי צמיחה שנתיים של המשק של 6%-5%. הממשלה יושבת על היציע ומקבלת את הירידה בתל"ג כמצב נתון. זהו לא מצב נתון שיש להשלים עמו".

נתניהו דורש את ביצוע הצעדים הבאים: המשך מואץ של הפחתת מסים בכדי להגדיל תחרותיות של חברות ישראליות, תוך שמירה על מסגרת תקציב המדינה. נתניהו דורש גם חידוש הרפורמות והאצתן בתחומי החשמל, מים, הסרת חסמים בירוקרטים, האצת אישור בנייה ושוק נדל"ן.

נתניהו, הציג אתמול את הצעותיו בפני נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, ואמר שהוא תומך בפעולות שנוקט הנגיד, כמו הפחתת ריבית ורכישה של מט"ח. לדברי נתניהו, "הממשלה מקבלת את הצמצום בשיעור הגידול בצמיחה כנתון, ואני טוען את ההיפך. המשבר הוא הזדמנות לפעולה המגדילה את התחרותיות של המשק. זוהי הזדמנות גדולה להגדיל את כושר התחרות של המשק. הדבר מייצר צמיחה, מגביר את ההתייעלות מבחינת רגולציה ומגדיל את הכושר התחרותי של החברות הישראליות, שמפצה על בעיות המטבע המסתדרות לאורך זמן ומייצרת מקומות עבודה והגדלת שכר".

עוד אמר נתניהו כי "הממשלה צריכה לעבור ממדינות פסיווית של השלמת צמצום התוצר הלאומי הגולמי למדיניות אקטיווית של התרת חסמים והפחתת מסים. פעולות אלה יעודדו את הצמיחה ואת התחרותיות של המשק, וכך נוכל לחזור לצמיחה שנתית של 6% ומעלה. הנגיד עושה את שלו והממשלה היא נותרת פסיווית. המדינה צריכה לפעול להגדלת התחרותיות מול משקים אחרים". נתניהו הדגיש כי "ישראל יכולה להמשיך ולצמוח גם במצב של מיתון גלובלי אם יינקטו הצעדים הנכונים. המצב הוא הזדמנות של ישראל לשפר את התחרותיות לחזור לצמיחה מואצת ולהוביל את המשק למצב יותר טוב".

"הנגיד עושה כמידת יכולתו למצב את שער החליפין. פעולות של הפחתת ריבית וקניית מט"ח משפיעות לאורך זמן ועל תנאים מסוימים על שער החליפין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully