וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות שערים בבורסות ארה"ב

זיו ר. מאור

26.3.2008 / 17:01

נתונים כלכליים חלשים שפורסמו היום, מניעים את מדדי המניות בוול סטריט למגמה שלילית. מניית טבע רושמת ירידה קלה, סרגון עולה 13%

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות שערים, על רקע ירידה בכמות ההזמנות של סחורות בנות קיימא בארה"ב וכן על רקע חששות לגורלה של עסקת ענק: חברת הרדיו קליר צ'אנלס היתה אמורה להימכר לקרנות פרטיות ב-19 מיליארד דולר, אך ספק אם העסקה תתבצע לאור אי נכונות מצד הבנקים לקיומה. מדד דאו ג’ונס יורד ב-1.1%. מדד הנאסד"ק מאבד 1.2%.

אמש התנהל המסחר במגמה מעורבת. נתונים שליליים של מדד אמון הצרכנים הובילו את השוק לירידות, שנבלמו בעקבות עלייה במניותיהן של חברות הכרייה. מדד דאו ג'ונס ירד אמש ב-0.1% ונסגר ברמה של 12,531 נקודות לאחר שבמשך רוב היום נסחר במגמה שלילית. מדד הנאסד"ק טיפס ב-0.7% לרמה של 2,341 נקודות ומדד S&P 500 עלה בשיעור של 0.4% לרמה של 1,353 נקודות.

כחצי שעה לפני פתיחת המסחר התפרסמו נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא. מספר ההזמנות לסחורות אלו בחודש פברואר ירד ב-1.7% - נתון נמוך מההערכה הממוצעת של האנליסטים שצפו עלייה של 0.7%. הנתונים מתבססים על הזמנות שבוצעו במפעלים בחודש פברואר למוצרים שאינם מתכלים במהירות ואינם חומרי גלם.

מניית אלטק רושמת ירידות על רקע פרסום דו"חות שליליים. הכנסות החברה ב-2007 כולה הסתכמו ב-37.5 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת הכנסות של 39 מליון דולר ב-2006. אלטק סיימה את 2007 בהפסד נקי של 300 אלף דולר לעומת רווח של 1.65 מיליון דולר בשנת 2006. מניית סרגון מזנקת ב-13% לאחר שפרסמה הודעה על סדרת מוצרים חדשה בתחום הרשתות האלחוטיות. מניית צ’קפוינט נסחרת על רקע החלטתה לרכש עצמי חוזר של מניות החברה ב-400 מיליון דולר. מניית אלביט מערכות נסחרת על רקע עסקה למכירת מטוסים ללא טייס לצבא הצרפתי.

חברת שירותי התקשורת דלתא שלוש תימחק מחר מהמסחר בבורסת וול סטריט. זאת, לאחר שבמשך תשעת החודשים האחרונים נסחר המנייה מתחת למחיר המינימום של דולר אחד. גם מניית חברת המוליכים למחצה טאואר נמצאת בסכנה דומה, משום שהיא נסחרת במחיר הנמוך מדולר אחד כשלושה שבועות.
בין המניות הישראליות שמשתלבות במגמה השלילית בשוק, ניתן למנות את טבע, נייס, אלווריון ואודיוקודס.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully