וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאי הנפט השבועי בארה"ב נותר ללא שינוי; מחיר הנפט מזנק ב-3.2% ל-104.50 דולר לחבית

אשר שכטר

26.3.2008 / 17:06

התחזיות היו לעלייה של 1.5 מיליון חביות במלאי הנפט השבועי בארה"ב

משרד האנרגיה האמריקאי דיווח מוקדם יותר כי מלאי הנפט בארה"ב נותר ללא שינוי בשבוע שהסתיים ב-21 במארס על 311.8 מיליון חביות, למרות התחזיות לעלייה של 1.5 מיליון חביות במלאי הנפט השבועי. מלאי הבנזין בארה"ב נפל ב-3.3 מיליון חביות בשבוע שעבר.



בעקבות נתוני מלאי הנפט השבועי, רושם מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באפריל עלייה של 3.2% ל-104.50 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-1.7% ל-102.39 דולר לחבית.



מחיר הנפט רשם עליות מתונות קודם לכן, זה היום השני ברציפות, על רקע היחלשות הדולר מול היורו לאחר שנשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, רמז כי הבנק אינו מתכוון להוריד את הריבית בגוש היורו מהרמה הנוכחית של 4%. הדולר נחלש כעת ב-0.6% מול היורו לרמה של 1.5740 דולר ליורו, לאחר שטרישה אמר כי הריבית הגבוהה בגוש היורו תרסן את העלייה באינפלציה.



סיבה נוספת לעליות במחיר הנפט היו החששות כי הלחימה המתמשכת בין קיצונים שיעים לבין כוחות הממשלה באזור בצרה שבדרום עיראק תפגע בתפוקת הנפט במדינה. חיילים עיראקים פשטו אתמול בבצרה על כוחות "צבא המהדי", המיליציה של איש הדת הקיצוני מוקתדא א-סאדר, ונתקלו בהתנגדות קשה. לפחות 55 בני אדם נהרגו בקרבות, שהתפשטו לבגדד ולערים אחרות. מסביב לבצרה שוכנים שדות נפט רבים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully