וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומניס תובעת את אלמה לייזרס ב-200 מיליון שקל בגין הפרת פטנט

הילה רז

26.3.2008 / 17:31

לטענת לומינס עובדים לשעבר שלה השתמשו בטכנלוגיה גנובה להקמת חברה מתחרה

לטענת לומינס, מכונות הלייזר שפיתחה, שמחיר כל אחת עומד על מאות אלפי שקלים, יצרו שוק עולמי ענק לטיפולים בטכנולוגיית לייזר ואור והקימו חברות מתחרות, המבוססות על עובדי לומינס, ובהן אלמה. לומינס טענה כי רשמה מאות פטנטים הקשורים בפיתוח המכונות שלה, וחלקים אחרים מהמכונות נותרו בגדר סודות מסחריים.



לומינס מציינת בתביעה כי ליבת הטכנולוגיה של המערכת שפיתחה הוא מודול המיתוג, ובגינו מוגשת התביעה נוכחית. לגרסת לומינס, בשל הזרם החשמלי האדיר שעל המתג להפעיל בטווחי זמן קצרים ביותר, צריך מודול המיתוג לכלול פיתרון לבעיות טכנולוגיות ופיסיקאליות סבוכות. חלק זה הינו פרי פיתוח עצמאי ובלעדי של לומינס, ולא ניתן לרכוש אותו בשוק.



חלק אחר במכונה, בו אוחז המטפל בידו ובעזרתו מבוצע הטיפול, מכיל שילובים שונים של רכיבים המוגנים בפטנטים של לומינס. בקשר להפרת חלק מהם על ידי אלמה הוגשה תביעת פטנטים המתנהלת בארה"ב.



בתביעה נכתב כי ב-99' העסיקה לומינס את יואב אבני, נדב באייר ויבגני קודריצקי כעובדי פיתוח והם היו מעורבים בפיתוח מודול המיתוג. זיו קרני שימש כסמנכ"ל מחקר ופיתוח והיה חשוף לחומרי הפיתוח.



לפי התביעה, העתיקו הארבעה את התוכניות של מודול המיתוג על מנת שיוכלו לעשות בהן שימוש בעתיד, בחברה החדשה שאת הקמתה יזמו יחדיו בעודם עובדי לומינס.



לומינס מציינת כי עד ספטמבר 2007 קיבלה אלמה הכנסות ממכירות מכונה המבוססת על ידע שנגזל מלומינס, בסכום כולל של כ-270 מיליון שקל. בלומינס מעריכים כי הרווח הגולמי ממכירות המוצר עומד על כ-155 מיליון שקל. בלומינס מוסיפים כי ארבעת העובדים עצמם הרוויחו ב-2006 סך מוערך של כ-280 מיליון שקל במסגרת עסקת השקעה.



לומינס מבקשת מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע, שיאסור על אלמה ועל כל גורם שיש לו הסכם עמה להשתמש במודול המיתוג, צו נוסף המחייב את אלמה להחזיר לידי לומינס שרטוטים וצילומי מדיה של המודול המועתק וכן להורות לאלמה ולארבעת העובדים למסור את כל המודלוים המועתקים ונגזרותיהם.



בנוסף, אלמה נתבעת לשלם ללומינס את סכום הרווח שצמח בגין מכונות הלייזר וכן להעביר את הסכומים שצמחו כתוצאה מעסקת השקעה שבוצעה ב-2006. סל הכל הועמדה התביעה על 200 מיליון שקל.



מחברת אלמה לייזרס נמסר בתגובה כי "לומניס נחלה מפלה בתביעתה נגד אלמה לייזרס בארה"ב ותקפות הפטנטים שלה נבחנת בהוראת בית המשפט האמריקני. התביעה בישראל היא תביעה נקמנית וחסרת כל בסיס, שמטרתה להטריד את אלמה לייזרס - חברה מובילה בתחומה הנמצאת בצמיחה מואצת. לומניס כבר ניהלה בעבר תביעת שווא כדי לפגוע במתחרים אחרים שלה ונדחתה".



לומניס מיוצגת על ידי עורכי הדין ד"ר ישראל לשם, מוטי ארד ושי שרביט. אלמה לייזרס מיוצגת ע"י עו"ד גד טיכו ומנחם פדר ממשרד כספי ושות'.



(ת.א. 1372/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully