וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזיקים האלקטרוניים של דמאטק מניבים הסכם פיילוט רביעי בצרפת

אלי דניאל

11.10.2001 / 15:12

הפיילוט הנוכחי יתבצע בשיתוף רשויות בתי הסוהר של העיר טולוז; אתמול דיווחה החברה על הסכם לאספקת מערכות בקרה אלקטרוניות לממשלת ספרד בהיקף של מאות אלפי ד'

חברת דמאטק , המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניים ("אזיקים אלקטרוניים"), ממשיכה לחתום על הסכמים עם מוסדות שלטוניים ברחבי אירופה. יממה לאחר שהחברה הודיעה על חתימת הסכם לאספקת מערכות בקרה אלקטרוניות מדגם EMS 2000i, לתוכנית מאסרי הבית שתופעל על ידי ממשלת ספרד, מודיעה היום החברה על חתימת הסכם פיילוט רביעי בצרפת, כאשר הפעם מדובר בהסכם עם שירות בתי הסוהר בעיר טולוז.

על פי ההסכם, ישתמש שירות בתי הסוהר בטולוז במערכות הבקרה האלקטרוניות מדגם EMS 2000i, המיוצרות ומשווקות על ידי אלמו-טק, אחת מהחברות הבנות של דמאטק, לשם בדיקת יעילותה של תכנית מאסרי הבית החדשה. בכך, מצטרפת רשות בתי הסוהר בטולוז לרשויות הכליאה במרסיי, בורדו וליל, אשר גם בהן מתבצעים, במהלך 15 החודשים האחרונים, פיילוטים דומים, וזאת כחלק מכוונתו של משרד המשפטים הצרפתי, לביצוע תכנית מאסרי בית כלל ארצית, לקראת תחילת 2003.

בדיקת עלויות שבוצעו בפיילוט המתקיים בליל, מאז יולי 2000, הראו כי החיסכון בהוצאות לאסיר, כתוצאה משימוש במערכות של דמאטק, מסתכם בלמעלה מ-50%, לעומת עלויות הכליאה של האסיר. הרשויות בצרפת מייעדות את השימוש במערכות הבקרה של דמאטק לעבריינים שנשפטו לתקופת מאסר של פחות מ-12 חודשים, או לעבריינים שפוטים המרצים את שנת המאסר האחרונה שלהם.

מבחינת הפוטנציאל שלה, צרפת מהווה הזדמנות גדולה עבור דמאטק. על פי נתוני שנת 2000, בצרפת היו כמעט 15 אלף עבריינים שנשפטו לתקופת מאסר קצרה מ-12 חודשים, ובנוסף כ-14 אלף עבריינים שהיו במהלך ריצוי שנת מאסרם האחרונה. כמו כן, על פי כוונת המחוקק הצרפתי, הרי שבתוך שנתיים ימים יוכלו גם עצירים לפני משפט להיכלל בתכנית הארצית לשימוש במערכות בקרה אלקטרוניות, כתחליף לכליאה או מעצר, ועל פי נתוני שנת 2000 מדובר בכ-16 אלף עצירים/אסירים.

יואב רייזמן, מנכ"ל דמאטק, ציין כי "אנו מייחסים חשיבות רבה לשוק הצרפתי, המהווה שוק מפתח עבורנו". רייזמן הוסיף כי "האינדיקציות שבידינו מצביעות על כך שמדינות נוספות ברחבי אירופה שוקלות את השימוש במערכות בקרה אלקטרונית כתחליף לכליאה".

מניית דמאטק נסחרת בבורסה הראשית בלונדון לפי שווי של כ-45 מיליון דולר, וזאת לאחר שמניית החברה רושמת בשעה זו עלייה חדה של כ-25%, על רקע ההודעה האמורה.

הכנסות דמאטק במחצית הראשונה של השנה הסתכמו בכ-8.2 מיליון דולר - עלייה של כ-4% לעומת ההכנסות בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, החברה הרוויחה בששת החודשים הראשונים של השנה כ-547 אלף דולר, ירידה של כ-65% לעומת הרווח בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully