וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת חברת הרדיו קליר צ'אנל תמורת 19 מיליארד דולר מוטלת בספק

סוכנויות הידיעות

26.3.2008 / 19:24

בעקבות הביטול האפשרי מניית קליר צ'אנל ירדה ב 17%

מכירת קליר צ'אנל, שהסכימה למכירה לקרנות ההשקעה תומאס לי פרטנרס וביין קפיטל פרטנרס תמורת 19 מיליארד דולר בשנת 2006 - הייתה אחת העסקאות הבולטות בפעילות המיזוגים והרכישות, לפני פריצת המשבר בשוקי האשראי העולמיים. הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" על ביטולה האפשרי הוביל לנפילה חדה של 17% במניית קליר צ'אנל ולירידות במדדים המובילים.



לפי ה"וול סטריט ג'ורנל", השלמת הרכישה מוטלת בספק לאחר שחברות ההשקעה הפרטית, שהסכימו לרכוש את החברה והבנקים שהתחייבו לספק להן את האשראי הדרוש להשלמת העסקה - לא הצליחו להגיע להסכמה על תנאי המימון הסופיים, בשל הידוק תנאי האשראי על רקע המשבר בשווקים.



קליר צ'אנל, שנוסדה על ידי משפחת מייז מסן אנטוניו בשנת 1972, מחזיקה במספר הגדול ביותר בתחנות רדיו בארה"ב. בשנה שעברה רשמה החברה רווח נקי של 939 מיליון דולר, על הכנסות של 6.82 מיליארד דולר, רובן מחטיבות הרדיו ושלטי החוצות שלה. הבנקים שהתחייבו לממן את הפיכתה של החברה לפרטית הם סיטי (לשעבר סיטיגרופ), מורגן סטנלי, דויטשה בנק, קרדי סוויס, וואקוביה ורויאל בנק אוף סקוטלנד.



"כרגע אין הסכם על תנאי האשראי, וללא הסכם שכזה אין עסקה", אמר אדם המקורב למגעים ל"וול סטריט ג'ורנל". גורמים אחרים ציינו כי עדיין ניתן להציל את העסקה, אך אפשרות זו אינה סבירה. ביום שלישי בערב, העריכה קליר צ'אנל כי הרכישה תושלם בסוף הרבעון הנוכחי. במידה והעסקה לא תושלם, קליר צ'אנל עשויה לתבוע את החברות על הפרת חוזה, ולדרוש מבתי המשפט לאלצן להשלים את הרכישה.



זאת לא העסקה הראשונה שנכשלה בחודשים האחרונים בעקבות משבר האשראי העולמי, שהקשה על החברות לגייס מימון לרכישות ממונפות. רכישתה של חברת המשכנתאות וכלי הרכב PHH על ידי בלאקסטון בשיתוף עם ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק תמורת 1.8 מיליארד דולר - בוטלה בינואר. זאת לאחר, שבלאקס טון לא הצליחה לגייס את המימון הדרוש.



קליר צ'אנל תבעה את חברת ההשקעות הפרטית, פרובידנס אקוויטי פרטנרס, בניסיון לאלץ אותה להשלים את רכישת חטיבת הטלוויזיה של חברת המדיה תמורת 1.2 מיליארד. פרובידנס, שנרתעה ממחיר העסקה ביקשה לשנות את התנאים - מה שהוביל לתביעה מצד קליר צ'אנל. בחודש שעבר הגיעו הצדדים להסכם וחתמו על עסקה חדשה בניכוי של 100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully