וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון: על הבנק הפדרלי לפקח גם על בתי השקעות וחברות ברוקראז'

אשר שכטר

26.3.2008 / 19:43

פולסון: ממשל בוש יחשוף תוכנית להרחבת סמכויות של הבנק הפדרלי

"לבנק הפדרלי ראוי שיהיה את המידע הרלוונטי בנוגע למוסדות שלהם הוא שוקל להלוות כספים", אמר פולסון.



פולסון הוסיף כי ממשל בוש יפרסם בקרוב טיוטה ראשונה של תוכנית להרחבת סמכויות הפיקוח של הבנק הפדרלי, במטרה לייעל את תפקודם של השווקים הפיננסיים.



"האירועים האחרונים הדגישו את העובדה שהעולם השתנה, וכך גם תפקידם של מוסדות פיננסיים לא-בנקאיים והחיבור ההדדי בין המוסדות הפיננסיים כולם. השינויים האלה מאלצים את כולנו לאמץ צורת חשיבה רחבה יותר בנוגע למסגרת הרגולטורית שתאפשר שמירה על יציבות השווקים הפינסיים", אמר פולסון.



הבנק הפדרלי נקט בשבוע שעבר בשורה של צעדים כדי להקל במעט על משבר האשראי העולמי, שהכביד על מגזר הפיננסים. הבנק הפדרלי הוריד את הריבית על הלוואות ישירות שהוא מעניק לבנקים מסחריים ופתח את חלון ההלוואות (חלון הדיסקאונט) גם עובר בנקי השקעות - לראשונה מאז שנות ה-30.



כמו כן, הוריד הבנק הפדרלי את הריבית בארה"ב ב-0.75% ל-2.25%, הזרים עד כה יותר מחצי טריליון דולר לבנקים ואף הסכים לקבל חלק מהאג"ח מגובות המשכנתאות המכבידות על מאזניהם כבטחונות להלוואות שהעניק, בנוסף להענקת ערבונות בסך 29 מיליארד דולר להתחייבויות נושאות הסיכון של בר סטרנס (ני"ע מגובה נכסים), שאפשרה את מכירתו של הבנק הקורס לג'יי.פי מורגן צ'ייס.



בנאומו היום, הביע פולסון בצעדים בהם נקט עד כה הבנק הפדרלי כדי לפתור את המשבר, והוסיף כי משבר האשראי מדגיש את הצורך בהרחבת סמכויות הפיקוח של הפדרל ריזרב גם לבנקי ההשקעות. "כל גישה מסודרת לחלון הדיסקאונט עבור בנקי השקעות צריכה להתלוות לאותה מידה רגולציה ופיקוח", אמר פולסון, שהוסיף כי הבנק הפדרלי עובד בימים אלה בשיתוף עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) כדי לאפשר את הרחבת סמכויותיו.



"השילוב של הצעדים האלה יספק לבנק הפדרלי את המסגרת ואת המידע הנחוץ לו כדי להזרים נזילות לבנקים בתקופות של אי-יציבות בשווקים ויגנו על מאזניו הכספיים של הבנק הפדרלי ובתוך כך על כספיהם של משלמי המסים", אמר פולסון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully