וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

זיו ר. מאור

26.3.2008 / 22:50

המסחר נסגר בירידות בעקבות ירידה במכירות בתים חדשים בארה"ב. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.9%; מניית סרגון זינקה ב-15.7%

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים בעקבות ירידה במכירות בתים חדשים בארה"ב. גם כמות ההזמנות של סחורות בנות קיימא בארה"ב שרשמו ירידות, וכן חששות לגורלה של עסקת ענק חיזקו את המגמה השלילית: חברת הרדיו קליר צ'אנלס היתה אמורה להימכר לקרנות פרטיות ב-19 מיליארד דולר, אך ספק אם העסקה תתבצע לאור אי נכונות מצד הבנקים להעניק אשראי לביצועה.

מדד דאו ג’ונס ירד ב-0.9% לרמה של 12,423 נקודות. מדד הנאסד"ק ירד ב-0.7% לרמה של 2,324 נקודות. S&P500 איבד 0.9% גם הוא, ועומד על 1,341 נקודות.

בשוק הסולידי - ירד במעט מחירן של איגרות החוב. אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים רושמת עלייה של 0.002% בתשואה, העומדת כעת על 3.494%.

מכירות הבתים החדשים בארה"ב צנחו בפברואר לשפל של 13 שנה. המכירות ירדו ב-1.3% ועומדות על שיעור של 590 אלף בתים בחישוב שנתי, לפי נתונים של משרד המסחר האמריקאי.

כחצי שעה לפני פתיחת המסחר התפרסמו נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא. מספר ההזמנות לסחורות אלו בחודש פברואר ירד ב-1.7% - נתון נמוך מההערכה הממוצעת של האנליסטים שצפו עלייה של 0.7%. הנתונים מתבססים על הזמנות שבוצעו במפעלים בחודש פברואר למוצרים שאינם מתכלים במהירות ואינם חומרי גלם.

מרדית' ויטני, אנליסטית בבית ההשקעות אופנהיימר האמריקאי, חוזה לענקית הפיננסים סיטי הפסד גדול יותר ממהערכות הראשוניות ברבעון הראשון. עדכון התחזית בשל הערכות להפסדים הקשורים להשקעות בשוק הסאבפריים האמריקאי.

מניית מוטורולה נסחרה על רקע החלטתה להיפרד מחטיבת הטלפונים הסלולרים על רקע הפסדים שרשמה החטיבה והמאבק עם המשקיע קרל אייקאן.

שתי חברות הכבלים הגדולות בארה"ב - קומקסט וטיים וורנר קייבל - דנות בתוכנית למימון מיזם אלחוטי חדש, אותו יובילו חברת הסלולר ספרינט נקסטל וספקית האינטרנט האלחוטי קלירווייר, דיווחו מקורבים למגעים. קומקסט צפויה להזרים כמיליארד דולר וטיים וורנר חצי מיליארד דולר, למיזם האלחוטי הלאומי. המיזם צפוי לעשות שימוש בטכנולוגיית WiMax, לדברי מקורבים לעסקה. המיזם זקוק לגיוס כ-3 מיליארד דולר בסך הכל.

ייתכן כי גם אינטל תחליט להשקיע במיזם מיליארד דולר, ולדברי אחד המקורות, גם גוגל עשויה להיות משקיעה פוטנציאלית. עם זאת, כל המגעים נמצאים בשלבים מוקדמים ביותר, לדברי המקורות.

הידיעה על חידוש יוזמת ה-WiMax בארה"ב הקפיצה את מניית סרגון הישראלית כלפי מעלה, בהיותה ספקית משנה של קלירווייר בפרויקט - כך הסביר ל-TheMarker אמיר ארגמן, אנליסט מבית ההשקעות אופנהיימר.

בכירים מבנק ההשקעות ג’יי פי מורגן צ’ייס הודיעו לעובדי בנק בר סטרנס כי חטיבת ברוקרית הפריים וחטיבת עיבוד המסחר הגלובלי יאוחדו. בנוסף, בג'יי.פי מורגן החליטו להעניק בונוסים לברוקרים המצטיינים של בר סטרנס שיבחרו להישאר בבנק לאחר הרכישה.

מניית אלטק רשמה ירידות על רקע פרסום דו"חות שליליים. הכנסות החברה ב-2007 כולה הסתכמו ב-37.5 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת הכנסות של 39 מליון דולר ב-2006. אלטק סיימה את 2007 בהפסד נקי של 300 אלף דולר לעומת רווח של 1.65 מיליון דולר בשנת 2006.

מניית צ’קפוינט נסחרה על רקע החלטתה לרכש עצמי חוזר של מניות החברה ב-400 מיליון דולר.

מניית אלביט מערכות נסחרה על רקע עסקה למכירת מטוסים ללא טייס לצבא הצרפתי.

חברת שירותי התקשורת דלתא שלוש תימחק מחר מהמסחר בבורסת וול סטריט. זאת, לאחר שבמשך תשעת החודשים האחרונים נסחר המנייה מתחת למחיר המינימום של דולר אחד. גם מניית חברת המוליכים למחצה טאואר נמצאת בסכנה דומה, משום שהיא נסחרת במחיר הנמוך מדולר אחד כשלושה שבועות.

מניית הסטארט אפ ואיו, שבשליטת דוידי גילה, התרסקה בעקבות ההחלטה למחוק אותה מהמסחר בוול סטריט משום שלא עמדה בדרישות שווי שוק מינימלי. בשנה האחרונה איבדה המנייה 95% מערכה.

בין המניות הישראליות שהשתלבו במגמה השלילית בשוק, ניתן למנות את טבע, נייס, אלווריון ואודיוקודס

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully