וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל רשות המסים החדש: זאב פלדמן

מוטי בסוק

27.3.2008 / 8:58

שר האוצר יודיע בימים הקרובים על מינויו של פלדמן לתפקיד, לאחר יותר משנה בה לא היתה המשרה מאויישת. צפוי שינוי במבנה הרשות

שר האוצר, רוני בר-און, יודיע בימים הקרובים על מינויו של זאב פלדמן, לשעבר סגן נציב מס הכנסה, למנהל רשות המסים - כפי שפורסם ב-TheMarker בפברואר.

שלשום ריאיינה ועדת האיתור של משרד האוצר, בראשות המנכ"ל ירום אריאב, מועמדים לתפקיד והחליטה על המינוי. אריאב יניח את המלצות הוועדה על שולחן שר האוצר. על מינויו של פלדמן סוכם בתחילת פברואר בשיחה בארבע עיניים בין בר-און לפלדמן.

פלדמן יהיה המנהל השלישי של רשות המסים. שני קודמיו היו איתן רוב וג'קי מצא, ובשנה ורבע האחרונות עמדו בראש הרשות במינוי זמני מנכ"ל האוצר לשעבר יוסי בכר והמשנה למנהל הרשות יהודה נסרדישי. נסרדישי צפוי להישאר ברשות אחרי מינוי פלדמן.

תפקיד מנהל רשות המסים הוצע לפלדמן כמה פעמים בעבר - בין השאר לפני כחצי שנה - אך הוא דחה את הפניות. אתמול אמר פלדמן ל-TheMarker: "התלבטתי קשות, כי ראיתי ש'יורים' בכל מי שמגיע לסקטור הציבורי. כמי שעסק כל חייו בעשייה ציבורית, החלטתי להתעלם מכל ההסתייגויות האישיות שלי כדי לסייע לרשות המסים לצאת מהמשבר שבו היא נתונה ולהחזיר עטרה ליושנה".

פלדמן העריך כי מבנה רשות המסים ישתנה פחות או יותר בהתאם להמלצות ועדת סוארי, אך ציין כי שר האוצר ומנכ"ל האוצר עדיין לא שוחחו אתו בנושא. הוא אמר: "נכון שעל רשות המסים עוברים ימים לא טובים, אך כמי שמכיר אותה לפני ולפנים, אני יודע שהיא לא במצב כל כך רע כפי שמצטייר בתקשורת. מנהל עם סמכויות ואופק יחזיר את אמון העובדים והציבור במערכת.

"בשעתו, כששאלו אותי איפה אני עובד, אמרתי תמיד 'במס הכנסה', מתוך גאווה. לא אמרתי שאני עובד באוצר. צריך להחזיר את גאוות העובדים במקום עבודתם. זה מקור כוח. צריך להחזיר לאנשים את הביטחון לקבל החלטות. יהיו שינויים ארגוניים. צריך לתת יותר משקל לשדה. בשנים האחרונות המטה תפס יותר ויותר פונקציות על חשבון השדה. זה לא בריא לאף ארגון, ובוודאי לא לרשות המסים".

"האיש הנכון במקום הנכון"

השר בר-און הבטיח בינואר, בכנס השנתי של רואי החשבון, כי המנהל הבא של רשות המסים יגלה "שילוב של בשלות, ניסיון ציבורי ועסקי, ידע מקצועי וניסיון ניהולי". פלדמן עונה על הדרישות האלה. הוא מקצוען מס, מכיר את המערכת ואת אנשיה מקרוב ויתקבל בברכה על ידי עובדי רשות המסים. בכירים לשעבר ברשות אמרו אתמול: "פלדמן הוא האיש הנכון במקום הנכון, בוודאי בעיתוי הנוכחי".

פלדמן, 56, הוא בן למשפחת חקלאים ממושב בצרה ובוגר החוג לחשבונאות באוניברסיטת תל אביב. כסטודנט עבד במס הכנסה, ולאחר שסיים את לימודיו מילא שורה של תפקידים בנציבות המס ושימש סגן נציב מס הכנסה לנושאים מקצועיים בתחילת שנות ה-90.

ב-94' התמודד על תפקיד נציב מס הכנסה והפסיד לסגן נציב אחר, דורון לוי. מיד לאחר מכן עזב את השירות הממשלתי. אחרי הפרישה הצטרף למשרד רואי החשבון ברייטמן ושות' במעמד שותף ועסק בייעוץ מס. ב-98' מונה למנכ"ל פ.י.ב.י בית השקעות שבשליטת האחים ספרא. בשנים האחרונות ניהל משרד עצמאי מצליח לייעוץ, שסיפק שירותים לחברות גדולות במשק. במילואים שירת כמפקד גדוד תותחנים.

פלדמן נחשב אדם אמיד והוא חבר בדירקטורים של כמה חברות. חזרתו לשירות הציבורי אחרי הפסקה של 16 שנה תפגע בהכנסתו בצורה משמעותית. הוא ייאלץ לחתום על הסדר ניגוד עניינים בשל מעורבותו העסקית בשורה של גופים מובילים במשק. לפני כמה שנים ייצג פלדמן את ארקדי גאידמק בפני רשויות המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully