וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת וייטנאם האטה לצמיחה של 7.4% ברבעון הראשון של 2008

סוכנויות הידיעות

27.3.2008 / 11:02

ההאטה בצמיחה - בעקבות האטה במגזר הבנייה וירידה בתפוקה התעשייתית בשל עלייה חדה במחירי הגלם

התמ"ג הווייטנאמי צמח ב-7.4% ברבעון שהסתיים במארס, לעומת צמיחה של 7.8% ברבעון הראשון של 2007, לפי נתונים שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (GSO) בהאנוי. כלכלת וייטנאם רשמה צמיחה של 8.5% בשנה שעברה - קצב הצמיחה המהיר ביותר שלה מאז 96' - על רקע הצטרפותה של המדינה לארגון הסחר העולמי (WTO).



ההאטה בכלכלת וייטנאם מיוחסת לעלייה החדה במחירי הסחורות ולניסיונותיה של הממשלה להגביל את מתן ההלוואות במדינה, וזאת לאחר ששוק הלוואות הווייטנאמי צמח בכ-50% ב-2007. הידוק המדיניות המוניטרית הקשה על חברות לגייס כספים, דווקא בתקופה שבה האינפלציה הגבוהה הכבידה על ההוצאות.



נגוין דוק הואה, ראש הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בווייטנאם, אמר היום כי "הסיבות העיקריות לירידה בתפוקה התעשייתית היא מחירי חומרי הגלם ומוצרי הדלק, שהשפיעו באופן ניכר על היציבות העסקית".



הצמיחה בתעשייה ובמגזר הבנייה בווייטנאם עמדה על 8.2% ברבעון הראשון, לעומת צמיחה של 9.1% ברבעון המקביל ב-2007. שני המגזרים מרכיבים כ-42% מכלכלת וייטנאם. תעשיית השירותים בוייטנאם, המרכיבה כ-44% מהתמ"ג, עמדה על 8.1% ברבעון הראשון, ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה.



בשבוע שעבר דיווחה לשכת הסטטיסטיקה הווייטנאמית כי מחיריהם של חומרי הבנייה רשמו זינוק של 20.6% בחודש מארס לעומת החודש המקביל אשתקד. ב-2007 נרשמה בווייטנאם אינפלציה שנתית של 8.3%, על רקע זינוק של 15% במחירי המזון והתייקרות עלויות הדלק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully