וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בת"א חתמה את השבוע בירידות

מיכאל רוכוורגר

27.3.2008 / 15:12

מדד המעו"ף איבד היום 0.9% מערכו, אולם בסיכום שבועי עלה ב-3%. מניית פועלים השילה 2.3% מערכה בעקבות העסקה עם יורק

לאחר פתיחה שלילית עם פקיעת האופציות על המעו"ף עברה הבורסה לעליות קלות בעזרת שוקי אירופה, אך בסיומו של היום המסחר נסגר בירידות שערים. מדד המעו"ף ירד ב-0.9% לרמה של 1,024 נקודות, אך עלה ב-3% בשבוע. מדד תל אביב 100 איבד 0.4% לרמה של 950.9 נקודות. מחזור המסחר מסתכם בכ-2.3 מיליארד שקל. גם היום נמשכו העיצומים בבורסה והמסחר הסתיים ב-14:15, כפי שהיה בשלושת השבועות האחרונים.

גם היום נמשך זרם הדיווחים של התוצאות הכספיות של החברות השונות לשנת 2007. דיווחים אלו יימשכו עד יום שני הקרוב - המועד האחרון בו מותר לחברות לדווח על תוצאותיהן. יהיו גם חברות שידווחו ברגע האחרון אך סביר להניח מתוך כוונה שתוצאותיהן לא יעוררו עניין רב מדי בקרב המשקיעים. בינתיים נראה כי לא מעט חברות במשק הציגו עד כה תוצאות חיוביות לשנת 2007 עם תחזיות לשנה הקרובה.

גם בקרב חלק מחברות הנדל"ן אשר כבר פירסמו את תוצאותיהן - כמו ביג, מבני תעשייה, אלוני חץ, נכסים ובנין ואחרות - נרשמה ירידה בשוויים ההוגן של מספר נכסים. אך התמונה הכוללת אינה כה קודרת, כפי שרבים חזו, ולא ניצפו עד עכשיו מחיקות מהותיות בהון העצמי של החברות. זאת, למעט המקרה של חברת התשתיות דניה סיבוס, אשר צפויה להציג בתוצאותיה הפסד של כ-150 מיליון שקל בעקבות אומדן שגוי של עלויות ההקמה של כביש 431. מדד הנדל"ן הוסיף 0.4%.

אתמול הציגו תוצאות חיוביות לשנת 2007 החברות פז וגרנית הכרמל, אשר הצביעו על על צמיחה בהכנסות וגידול ברווח. חברת ברן, ירדה גם היום, אך בהרבה פחות, לאחר שצנחה אתמול בכ-18% בעקבות אזהרת רווח וההודעה כי סיימה את הרבעון הרביעי עם הפסד משמעותי.

שותף לפעילות הקפה

חברת הנדל"ן בריטיש ישראל פרסמה הבוקר תוצאות חזקות לרבעון רביעי ולשנת 2007 . שטראוס גרופ נסחרת על רקע הפרסומים בתקשורת כי הקבוצה מתכננת להכניס משקיע בינלאומי לפעילות הקפה שלה, אשר צמחה ברבעון השלישי ב-33%. שווי החברה מוערך ב-750 מיליון דולר.

מניית בנק הפועלים נסחרה על רקע השקעתה של קרן יורק, בין היתר בעלת השליטה בבית ההשקעות פסגות, באמצעות הקצאה של כ-4% ממניות הבנק. זאת, תמורת כ-735 מיליון שקל, המשקפת דיסקאונט של כ-4% לעומת מחיר השוק של מניית הפועלים. לאומי סיימה בירידה גם כן.

אורמת תעשיות הפתיעה אתמול את שוק ההון כשדיווחה שתחלק דיווידנד בהיקף של כ-21 מיליון שקל - הנמוך בכ-69% מהדיווידנד אותו חילקה החברה לפני שנה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם ירידה של 46.5%, לעומת הרבעון המקביל, ל-46.7 מיליון דולר.

ענקית הכימיקלים כי"ל ריכזה את עניין המשקיעים לקראת פרסום תוצאותיה לשנת 2007 ביום ראשון הקרוב. דויטשה בנק הגרמני העלה היום את מחיר היעד לכי"ל לכ-58 שקל והותיר את המלצתו ל"קנייה". דויטשה בנק העלה את מחיר היעד למניית דלק רכב מ-60 שקל ל-67 שקל.

ענקית הפרמצבטיקה טבע סיימה ביציבות.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully