וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלמה סביב רכישת קליר צ'אנל: חברת הרדיו והרוכשות תובעות את הבנקים שהתחייבו לממן את מכירתה

TheMarker

27.3.2008 / 11:28

קליר צ'אנל: "הבנקים מנסים להשתמט מההתחייבויות שלהם, אבל עסקה זאת עסקה, החרטות של הבנקים הן לא הבעיה שלנו"

אתר האינטרנט של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי עסקת המכירה של קליר צ'אנל קרובה לקריסה, על רקע מחלוקות בין הרוכשות לבין הבנקים, שהביעו חוסר נכונות להעניק אשראי למימון העסקה.



שתי תביעות שהגישו חברות ההשקעה הפרטית תומס ה. לי פרטנרס וביין קפיטל פרטנרס, אשר הסכימו לרכוש את קליר צ'אנל עבור 19 מיליארד דולר בשנת 2006, מאשימות את הבנקים שהתחייבו לספק את המימון הדרוש להשלמת העסקה בהפרת חוזה ובהונאה. זאת תחת הטענה כי הם מסרבים לעמוד בהתחייבויותיהם. הבנקים המוזכרים בתביעות - שהוגשו בבית המשפט העליון בניו יורק ובבית משפט מחוזי בטקסס - כוללים את סיטי, מורגן סטנלי, קרדי סוויס, רויאל בנק אוף סקוטלנד, וואקוביה ודויטשה בנק.



מכירת קליר צ'אנל, שהסכימה להירכש על ידי חברות ההשקעה הפרטית תומאס ה. לי פרטנרס וביין קפיטל פרטנרס תמורת 19 מיליארד דולר בשנת 2006, היתה אחת העסקות הבולטות שאפיינו את הפריחה בפעילות המיזוגים והרכישות לפני פריצת המשבר בשוקי האשראי העולמיים. הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" על ביטולה האפשרי הוביל אמש לנפילה חדה של 17.3% במניית קליר צ'אנל ולירידות במדדים המובילים, בעקבות חששות כי משבר האשראי יוביל לביטולם של מיזוגים נוספים.



לטענת התובעים, הבנקים ניסו באופן מכוון להוביל לביטול העסקה, מחשש שירשמו הפסדים בסך מיליארדי דולרים בעקבות המשבר בשוק הרכישות הממונפות. "הבטחותיהם של הבנקים לא שוות את הנייר שעליו הן כתובות. הבנקים מעמידים פנים של נכונות לשאת ולתת על ההסכמים הסופיים, אך בפועל הם הכניסו למסמכים המוצעים סעיפים רעילים המנוגדים לתנאי העסקה", נטען בתביעה.



הבנקים צפויים לרשום הפסדים בסך מיליארדי דולרים במידה ומכירת קליר צ'אנל תתבצע, מאחר שמשבר האשראי העולמי הקשה על הבנקים למכור הלוואות ממונפות למשקיעים או לבנקים אחרים.



"הבנקים ספגו הפסדים אדירים וכעת הם מנסים להשתמט מההתחייבויות שלהם, אבל עסקה זאת עסקה. החרטות של הבנקים היא לא הבעיה של קליר צ'אנל", אמר מנכ"ל קליר צ'אנל, מארק מייז, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".



מייז הוסיף כי קליר צ'אנל ושתי החברות נותרו מחויבות להשלמת העסקה וצופים כי היא תושלם, בסופו של דבר. "אך אם היא לא תושלם, נגיש תביעת פיצויים גדולה מאד נגד הבנקים", אמר מייז.



לא מדובר בעסקה הראשונה שנכשלה בחודשים האחרונים בעקבות משבר האשראי העולמי, שהקשה על החברות לגייס מימון לרכישות ממונפות. רכישתה של חברת המשכנתאות וכלי הרכב PHH על ידי בלאקסטון בשיתוף עם ענקית האלקטרוניקה ג'נרל אלקטריק, תמורת 1.8 מיליארד דולר, בוטלה בינואר. זאת לאחר, שבלאקס טון לא הצליחה לגייס את המימון הדרוש.



קליר צ'אנל תבעה בעצמה את חברת ההשקעות הפרטית, פרובידנס אקוויטי פרטנרס, בניסיון לאלץ אותה להשלים את רכישת חטיבת הטלוויזיה של חברת המדיה תמורת 1.2 מיליארד דולר. פרובידנס, שנרתעה ממחיר העסקה ביקשה לשנות את התנאים - מה שהוביל לתביעה מצד קליר צ'אנל. בחודש שעבר הגיעו הצדדים להסכם וחתמו על עסקה חדשה בניכוי של 100 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully