וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מימוש של ארנה פלאזה הזניק את הרווח הנקי השנתי של פלאזה סנטרס ב-2007 פי 15.5 לכ-15.5 מיליון יורו

מיכאל רוכוורגר

27.3.2008 / 12:37

החברה תחלק לראשונה דיווידנד בהיקף של 57 מיליון יורו

בעקבות המימושים, הכנסותיה של פלאזה סנטרס זינקו ב-2007 כמעט פי 7, לעומת 2006, לכ-510 מיליון יורו. שווי נכסי החברה (NAV) צמח ב-2007 בכ-31%, לעומת 2006, לכ-1.06 מיליארד יורו. קופת המזומנים של החברה נכון לסוף שנת 2007 הסתכמה בכ-400 מיליון יורו.

בעוד שמרבית חברות הנדל"ן מציגות את תוצאותיהן לאחר שביצעו שערוכים של נכסיהם כלפי מעלה, דבר שהוביל לגידול ברווחים, תוצאותיה של פלאזה סנטרס הן ללא ביצוע שערוכים, אלא מדובר ברווחים תזרימיים, שהושגו בעקבות מימושים מוצלחים.



החברה נכנסה במהלך השנה שעברה ל-4 פרויקטים חדשים בתחום המרכזים המסחריים ברחבי רומניה, ל-7 פרויקטים בתחום ייזום הנדל"ן למגורים. בנוסף, הרחיבה החברה את הפעילות בצ'כיה, וכן נכנסה לבולגריה, סרביה והודו. באוקטובר האחרון, השלימה פלאזה סנטרס רישום כפול, בבורסת ורשה, פולין, והפכה לחברה הנדל"ן הראשונה שמניותיה נסחרות בבורסה הראשית של לונדון ובבורסת ורשה. לאחרונה השלימה החברה גיוס של כ-635 מיליון שקל באמצעות הנפקת איגרות החוב. החברה מעורבת כיום בהקמה של כ-33 נכסים בשלבי ביצוע שונים, כאשר שווי תיק הנכסים הללו הוערך בידי מעריך חיצוני בכ-3.5 מיליארד יורו.



בפלאזה סנטרס סבורים כי בלהבדיל מלאס ווגאס ומקאו, באירופה עדיין מורגש החוסר למרכזי בידור הכוללים בין היתר את פעילות הבילוי בקזינו. כך בכוונת החברה לפעול במהלך 2008 לקידומו של פרויקט ה-Dream Island באי אובודה, בודפשט, הונגריה. בנוסף, עמלים בפלאזה בהשלמת הקמת פרוייקט ה-Casa Radio בבוקרשט, רומניה, אשר ישתרע על פני שטח של כ-360,000 מ"ר, וצפוי לכלול את אחד המרכזים המסחריים הגדולים במרקכז ומזרח אירופה.



זיסר ציין, כי "הניסיון הרב שצברה פלאזה במהלך הפעילות של למעלה מ-12 שנה ברחבי מרכז ומזרח אירופה, מאפשר לנו להתרחב למדינות נוספות, כמו הודו, סרביה, אוקראינה ורוסיה, ולהמשיך לתור אחר עסקות חדשות".



רן שטרקמן, מנכ"ל פלאזה סנטרס, סיפר כי "למרות האטה הכלכלית ברחבי העולם, הביקושים לנכסים שלנו ממשיכים להישאר חזקים ויציבים, הן מצד השוכרים והן מצד המשקיעים". שטרקמן תולה תקוות גדולות באשר לפעילותה של פלאזה סנטרס בהודו, ומציין כי מעמד הביניים ההודי בהיקף של למעלה מ-250 מיליון איש, צפוי לסייע לביקושים למרכזים מסחריים אותם מתכננת החברה להקים. שטרקמן הוסיף, כי כמו בשנים קודמות, גם ב-2008 מתכננת החברה לממש לפחות 4 נכסים.



פלאזה סנטרס הכריזה לראשונה על חלוקת דיווידנד בהיקף של 57 מיליון יורו, אשר יחולק לבעלי המניות של פלאזה סנטרס ביום 30 במאי. מאז שהונפקה פלאזה סנטרס בסוף 2006, מניית החברה עלתה בכ-18%, והיא נסחרת כיום במחיר של 212.5 פני, המשקף לה שווי של 620.5 מיליון ליש"ט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully