וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון מרויוות'ר נופל שוב: המנהל של קרן לונג טרם קפיטל שרף למשקיעיו 28% מכספם מתחילת השנה

סוכנויות הידיעות

27.3.2008 / 12:44

קריסת לונג טרם קפיטל לפני 9 שנים לא מנעה מהכוכב שנשרף לחזור לשוק ולגייס כסף לקרנות גידור

רלטיב ווליו אופרטיוניטי, קרן גידור המנוהלת על ידי חברת JWM פרטנרס - חברת ניהול קרנות של משקיע האג"ח ג'ון מריוות'ר - רשמה צניחה של 28% עד כה השנה. צניחה זו עלולה להביא את מריוות'ר, המייסד השותף של הקרן, לערוך שינויים בתיק ההשקעות של הקרן כדי להקטין הפסדים וכדי למנוע ממשקיעים לעזוב.



הפסדי הקרן, אשר משקיעה באג"ח מגובות נכסים, הואצו החודש לאחר שהקרן רשמה ירידה של 9.19% בשני החודשים הראשונים של השנה. ב-18 במארס אמר מריוות'ר למשקיעים בקרן כי ההפסדים קשורים בעיקרם לאג"ח מגובות משכנתאות, אג"ח מוניציפאליות ואג"ח מסחריות מגובות בנכסים בעלות דירוג AAA.



במכתב ששיגר, ניסה מריוות'ר להבטיח למשקיעים כי מנהלי הקרן הורידו את רמת הסיכון בהשקעות. מריוות'ר כתב כי המנהלים ישתמשו בניסיונם כדי למנוע מהקרן להתמוטט וישמרו על נכסים בשווי 1.4 מיליארד דולר.



קשייה של קרן LTCM בשנת 1998 נבעו משמיטת החובות שביצעה רוסיה והובילו למשבר בשווקים המתפתחים, שממנו יצאה מנוסת בהלה של המשקיעים למקלטים בטוחים - כמו אג"ח של ממשלת ארה"ב - ונסיגה כוללת משווקים מתפתחים בעלי סיכון גבוה. הקרן הפסידה 4.6 מיליארד דולר תוך חודשים ספורים וקריסתה איימה על יציבות השווקים הפיננסים.



קריסת קרן LTCM הביאה לבריחה של המשקיעים מוול סטריט, כמו גם לדיונים בקונגרס האמריקאי על הסכנות שבקרנות גידור.



קרן רלטיב ווליו היא אחת הקרנות בחברתו של מריוות'ר - JWM פרטנרס - שמעסיקה 70 עובדים. קרן רלטיב ווליו הושקה בדצמבר 1999 ובשנת 2007 צמחה ב-5.6%, לפי "וול סטריט ג'ורנל". הצמיחה של רלטיב ווליו ב-2007 מגיעה בתקופה שבה קרנות הגידור ברחבי העולם רשמו צמיחה ממוצעת של 9%, לפי חברת המחקר האמריקאית הדג' פאנד ריסרץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully