וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לבעלי המניות של יוקוס: GML - שבבעלות לאוניד נבזלין- קיבלה פיצויים בסך 850 מיליון דולר

אשר שכטר

27.3.2008 / 13:27

GML היתה בעלת המניות הגדולה ביוקוס לפני הלאמתה

בית המשפט פסק כי מוראבל אינווסטמנט - אחת מחברות הבת של GML (לשעבר מנטפ, החברה האם של יוקוס) - זכאית לפיצויים בסך 850 מיליון דולר. הסכום הינו יתרת הלוואה בסך 1.6 מיליארד דולר שהחברה העניקה ליוקוס ב-2003 וטרם הוחזרה.



GML הייתה בעלת המניות הגדולה ביותר ביוקוס לפני מכירתה של החברה לענקית הנפט הממשלתית רוסנפט. יותר מ-50% ממניות החברה נמצאות בבעלותו של איש העסקים לאוניד נבזלין, שותפו לשעבר של מנכ"ל יוקוס הכלוא, מיכאיל חודורקובסקי. המנכ"ל עומד בימים אלה למשפט ברוסיה בהיעדרו באשמת ברצח.



העיתון "מוסקבה טיימס" דיווח כי GML כבר קיבלה את כספי הפיצויים ב-14 במארס. אלו הגיעו מתוך רווחים שחברת הבת ההולנדית של יוקוס - יוקוס אינטרנשיונל - גרפה כאשר מכרה בית זיקוק בליטא ל-PKN אורלן הפולנית.



נבזלין הביע היום סיפוק מהחלטת בית המשפט בהולנד ואמר כי "במסגרת הרדיפה הפוליטית אחרי אויביו הפוליטים של פוטין בשנים האחרונות - עשה הקרמלין כל מאמץ לרוקן את יוקוס מנכסיה. בית המשפט בהולנד עשה צדק עם בעלי המניות של מנטפ ואפשר להם לקבל בחזרה את המגיע להם. החלטה זו מוכיחה כי המערב אינו הולך שולל אחרי ההצגות המבוימות היטב של הקרמלין".



הניצחון בהולנד הוא חלק מהמאבק הכולל של GML לזכות בפיצויים בסך 100 מיליארד דולר מהממשל הרוסי. זאת, בטענה כי הקרמלין ניסה במכוון להוביל לפשיטת הרגל של החברה לאחר מאסרו של חודורקובסקי שהורשע בהונאה והעלמות מס ב-2005 ונידון לשמונה שנות מאסר.



מנכ"ל GML, טים אוסבורן, אמר כי החברה לא תעשה שימוש בכספים שקיבלה כדי לממן את הגנתם המשפטית של חודורקובסקי, אלא תעשה שימוש בפיצויים ל"מטרות כלליות". אוסבורן הביע שביעות רצון לנוכח הפסיקה החיובית, אך טען כי מדובר ב"טיפה בים" לעומת הכספים שיוקוס איבדה כתוצאה מהקפאתה ומכירתה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully