וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: KPMG היתה שותפה להונאה שהתבצעה בחברת הסאבפריים הכושלת ניו סנצ'ורי פייננשל

רויטרס

27.3.2008 / 16:27

דו"ח עצמאי שהוגש למשרד המשפטים האמריקאי קובע כי KPMG סייעה לחברה להסתיר את קשייה הפיננסים

ניו סנצ'ורי, בעבר חברת משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) השנייה בגודלה בארה"ב, הגישה בקשה לפשיטת רגל והגנה מפני נושים באפריל 2007 והייתה לאחת מהקורבנות הראשונים של המשבר בשוק הדיור בארה"ב לאחר שהתמוטטות שוק הסאבפריים הקשתה עליה להחזיר חובות לנושים.



לפי הדו"ח, שחובר על ידי החוקר מייקל מיסאל, ניו סנצ'ורי עשויה להצליח להחזיר חלק מחובותיה לנושים אם תתבע את KPMG על רשלנות מקצועית, בטענה כי החברה איפשרה למנהלי החברה לבצע הונאות חשבונאיות שהסתירו את מצבה הפיננסי הקשה של החברה בשנים 2005 ו-2006.



כמו כן, המליץ מיסאל לחברה לתבוע חלק ממנהליה הבכירים לשעבר, על שקיבלו בונוסים ופיצויים אחרים בסך מיליוני דולרים למרות שידעו על מצבה האמיתי.



"ניו סנצ'ורי עשתה שימוש במספר שיטות לא ראויות ולא חוקיות הקשורות לפעילות ההלוואות שלה ולדיווחיה הפיננסיים. KPMG תרמה לחלק מהכשלים החשבונאיים והפיננסיים האלה והתירה להם להימשך. במקרים אחדים, החברה אף זירזה את סטייתה של ניו סנצ'ורי מיישום הסטנדרטים החשבונאיים", כתב מיסאל, שהוסיף כי מנהלי ניו סנצ'ורי ידעו על מצבה הקשה מאז שנת 2004, אך המשיכו להסתירו באמצעות הונאות חשבונאיות.



KPMG הכחישה את ההאשמות נגדה, וטענה כי "בחינה אובייקטיווית של העובדות והנסיבות יאמתו את עמדתנו, לפיה אין להאשמות כל שחר".



בדו"ח שחיבר, המליץ מיסאל ליותר מ-450 חברות ואנשים שהגישו תביעות נגד ניו סנצ'ורי לתבוע את KPMG על רשלנות מקצועית.



"בעידן שאחרי קריסת אנרון, אחד מהלקחים שהיה עלינו להפיק הוא שעל רואי חשבון להיות ספקנים, חזקים ועצמאיים. במקרה הזה KPMG לא יישמה אף אחד מהלקחים האלה", אמר מיסאל בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.



ניו סנצ'ורי, שנוסדה ב-1995, עדיין חייבת לנושיה יותר ממיליארד דולר, אך במסמכים שהגישה החברה לבית המשפט ציינה החברה כי היא אינה צופה להחזיר יותר מ-17 סנט על כל דולר שהיתה חייבת לנושים.



מאחר שלחברה לא נותרו נכסים, היא תוכל לשלם את חובותיה רק באמצעות תביעות נגד גופים שלטענתה תרמו להתמוטטותה. בין השנים 2004-2003 היתה ניו סנצ'ורי בין החברות בעלות הצמיחה המהירה של מגזין "פורצ'ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully