וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורקל לוחצת את המדדים בארה"ב מטה

עומרי כהן

27.3.2008 / 17:02

מדד הטכנולוגיה נאסד"ק נסחר בירידה על רקע חשש מהאטה במגזר הטכנולוגיה ופרסום תוצאות נמוכות מהצפוי של ענקית התוכנה אורקל

חששות בשוק מפני האטה בצמיחת חברות הטכנולוגיה על רקע תוצאות כספיות נמוכות מהצפוי של ענקית התוכנה אורקל, גוררים היום את וול סטריט לירידות שערים. מדד נאסד"ק יורד ב-1.2%, מדד דאו ג’ונס מאבד 0.3% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.4%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.013% ל-3.507%.

בזירה המקרו כלכלית פורסמו עוד לפני פתיחת המסחר הנתונים הסופיים לגבי צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של 2007 ובשנה כולה. בהתאם לנתונים המוקדמים ולציפיות בשוק צמח התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ב-0.6% בלבד ברבעון הרביעי והשלים צמיחה שנתית של 2.2% בלבד. קצב הצמיחה ברבעון הרביעי היה הנמוך ביותר מאז יצאה ארה"ב ממיתון ב-2002 וזאת בשל המשבר החריף בשוק הדיור האמריקאי וההאטה בצריכה הפרטית.

מניית חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, אורקל, רושמת את הנפילה היומית הגדולה ביותר מזה כשש שנים, לאחר שהחמיצה את תחזיות האנליסטים בשל החששות מהאטה בכלכלה האמריקאית, שגרמה ללקוחות לעכב הזמנות חדשות.
אורקל דיווחה על הכנסות של 5.37 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים בסוף פברואר - נמוך מהתחזית הממוצעת בשוק להכנסות של 5.41 מיליארד דולר. בתגובה, חתך בנק ההשקעות גולדמן סאקס את מחיר היעד למניה ל-25 דולר, מ-28 דולר.

אצל הישראליות עולה יצרנית המוליכים למחצה, טאואר, בהשפעת עסקה משמעותית חדשה, במסגרתה תייצר שבבים למסך מגע עבור חברת N-trig, תמורת כ-10 מיליון דולר בשנה. N-trig תהפוך ללקוחה השמינית בגודלה של טאואר, והמוצרים שייוצרו במפעל של טאואר צפויים להשתלב במחשבי לוח (TabletPC) מתוצרת דל, לקוחה של N-trig.

אר.אר סאט חתמה על הסכם לרכישת תחנת הלוויין המרכזית בעמק האלה מחברת בזק תמורת 15 מיליון דולר במזומן. אר.אר סאט מפעילה תחנות לוויין מרכזיות בעולם ומפיצה בעזרתן מאות ערוצי טלוויזיה ורדיו לספקיות שירותי טלוויזיה רב ערוצית רחבי העולם.

נייס דיווחה כי תתקין מערכות הקלטה וניתוח מידע במוקדי שירות לקוחות מבוססי VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט) בעבור ספקית הטלקום התאילנדית True.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully