וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע הממשלתי ליצואנים יגדל ב-110 מיליון שקל

אורה קורן

26.3.2008 / 22:14

על רקע ההחלשות בדולר והפגיעה ביצואנים כתוצאה מכך, החליטו שר האוצר ושר התמ"ת על תוספת תקציב לתמיכה ועידוד היצוא

שר האוצר, רוני בר און ושר התמ"ת, אלי ישי, סיכמו השבוע את פרטי תוכנית הסיוע ליצואנים על רקע התחזקות שער השקל מול הדולר. התוכנית מבוססת על תוספת תקציב בסך 110 מיליון שקל לשנתיים לכלי סיוע קיימים לעידוד היצוא וצעדי תמיכה חדשים.

התוכנית תכלול הגדלת הסכום המושקע בקרן היצואן הבודד על ידי המדינה, כך שעם כספי הבנקים שישתתפו בתוכנית, צפויה קרן ההלוואות לעמוד על חצי מיליארד שקל שיינתנו כהלוואות בערבות מדינה. עוד הוסכם על כלי סיוע חדשים, כדוגמת ייעוץ לגבי הגנות מטבע שיינתן ליצואנים קטנים ובינוניים בלבד על ידי מינהל המימון במשרד התמ"ת. תאושר תוספת עובדים מקומיים לנספחויות כלכליות ישראליות בחו"ל.

מכון היצוא יגבש תוכנית לעידוד היצוא שתכלול סיוע במימון תערוכות בין לאומיות אשר יינתן ליצואנים קטנים ובינוניים; שדרוג הביתנים הלאומיים בתערוכות בחו"ל; סמינרים והדרכות ליצואנים קטנים בתחומי סחר חוץ ושיווק בינ"ל; סיוע באיתור סוכנים ומפיצים בחו"ל עבור חברות קטנות ובינוניות; עריכת "שבוע ישראל" ברשתות שיווק שאינן ביבשת אמריקה הצפונית והדרומית; סיוע ליצואני שירותים מקצועיים; מודיעין עסקי ליצואנים קטנים ובינוניים. העברת התקציב תהיה כפופה לאישור תוכנית עבודה מפורטת אשר תגובש על ידי המכון ותכלול בין היתר את פירוט הכלים, יעדים כמותיים במונחי תשומות ותפוקות ואבני דרך.

"היצוא הישראלי הוא מנוע צמיחה מרכזי של המשק וכלי חשוב לחיזוק הכלכלה הישראלית", אמר בר-און. "התוכנית מבקשת לחזק את ענף הייצוא, במיוחד נוכח היחלשותו של שער הדולר. התוכנית תספק מקורות מימון בתנאים מועדפים ליצואנים, תגוון את ארצות היעד של הייצוא בטווח הארוך וכן תתמרץ ניהול אחראי של מערך הסיכונים הכרוך בפעילות הייצוא", הוסיף.

שר התמ"ת, אלי ישי, אמר כי עקב היחלשות שער הדולר והפגיעה ביצואנים, לצד ההאטה הכלכלית הניכרת בארה"ב, יש מקום לסייע ליצואנים בהתמודדות עם הקשיים הנובעים מנסיבות מיוחדות אלה, בהתחשב בכך שהייצוא מהווה את הקטר של המשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully