וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

עומרי כהן

27.3.2008 / 22:42

מדד נאסד"ק איבד כ-2%, מדד דאו ג’ונס ירד ב-1%, ו-S&P 500 נחלש ב-1.2%. מניית חברת התוכנה אורקל נפלה בכ-7%

תוצאות מאכזבות של ענקית התוכנה אורקל, האטה צפויה בקצב צמיחת ההכנסות מפרסום של גוגל וזינוק נוסף במחיר הנפט הגולמי, החזירו היום לקידמת הבמה את החששות מפני האטה כלכלית ובוול סטריט הסתיים יום המסחר בירידות שערים חדות, אותן הובילו מניות הטכנולוגיה.

מדד נאסד"ק ירד ב-1.9% ל-2,280 נקודות, מדד דאו ג’ונס איבד 0.1% ל-12,302 נקודות, ומדד S&P 500 נחלש ב-1.2% ל-1,325 נקודות. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.04% ל-3.534%.

בזירה המקרו כלכלית פורסמו עוד לפני פתיחת המסחר הנתונים הסופיים לגבי צמיחת הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של 2007 ובשנה כולה. בהתאם לנתונים המוקדמים ולציפיות בשוק, צמח התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב ב-0.6% בלבד ברבעון הרביעי והשלים צמיחה שנתית של 2.2% בלבד. קצב הצמיחה ברבעון הרביעי היה הנמוך ביותר מאז יצאה ארה"ב ממיתון ב-2002 וזאת בשל המשבר החריף בשוק הדיור האמריקאי וההאטה בצריכה הפרטית.

מניית חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, אורקל, רשמה את הנפילה היומית הגדולה ביותר מזה כשש שנים, לאחר שהחמיצה את תחזיות האנליסטים בשל החששות מהאטה בכלכלה האמריקאית, שגרמה ללקוחות לעכב הזמנות חדשות. מתחרתה הגדולה של אורקל, סאפ הגרמנית, איבדה גם היא גובה בתגובה לתוצאות.

אורקל דיווחה על הכנסות של 5.37 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים בסוף פברואר - נמוך מהתחזית הממוצעת בשוק להכנסות של 5.41 מיליארד דולר. בתגובה, הוריד בנק ההשקעות גולדמן סאקס את מחיר היעד למניה ל-25 דולר מ-28 דולר.

מחקר של חברת קומסקור הצביע על גידול מאכזב במספר ההקלקות על פרסומות באתרי גוגל - זה החודש השני ברציפות. כאשר בנוסף לכך, חתך ליהמן ברדרס את מחיר היעד למניית ענקית האינטרנט ל-580 דולר מ-644 דולר.

מחיר הנפט עלה ב-1.6%

מחיר הנפט הגולמי עלה היום ב-1.6% בניו יורק ונסגר מעל ל-107 דולר לחבית, על רקע הסלמה בעימותים בין כוחות הביטחון למיליציות השיעיות בעיראק, ולאחר שבעיר בצרה פוצץ אחד משני צינורות הנפט העיקריים בדרום המדינה.

מניות יצרניות הנפט הגדולות, ובראשן אקסון מובייל ושברון, פתחו את המסחר במגמה חיובית אבל סיימו אותו בירידות.

בנקי ההשקעות מריל לינץ’ ו-UBS עלולים לבצע מחיקות של 6.03 מיליארד דולר ו-11.06 מיליארד דולר - לפי הערכותיה של אנליסטית בית ההשקעות אופנהיימר, מרדית' ויטני.

האנליסטית נתנה לשני הבנקים דירוג "תשואת חסר" לאחר שהורידה ביום שני את ההמלצה לבנק ההשקעות ליהמן ברדרס ל"תשואת שוק" ואמרה כי הורדת הדירוג של ליהמן מ"תשואת יתר" נובעת מ"תנאים מאתגרים בשוק ההון". היום סובלת מניית ליהמן משמועות מחודשות על האפשרות לקריסת הבנק.

אצל הישראליות עלתה יצרנית המוליכים למחצה, טאואר, בהשפעת עסקה משמעותית חדשה, במסגרתה תייצר שבבים למסך מגע עבור חברת N-trig, תמורת כ-10 מיליון דולר בשנה. N-trig תהפוך ללקוחה השמינית בגודלה של טאואר, והמוצרים שייוצרו במפעל של טאואר צפויים להשתלב במחשבי לוח (TabletPC) מתוצרת דל, לקוחה של N-trig.

אר.אר סאט חתמה על הסכם לרכישת תחנת הלוויין המרכזית בעמק האלה מחברת בזק תמורת 15 מיליון דולר במזומן. אר.אר סאט מפעילה תחנות לוויין מרכזיות בעולם ומפיצה בעזרתן מאות ערוצי טלוויזיה ורדיו לספקיות שירותי טלוויזיה רב ערוצית רחבי העולם.

נייס דיווחה כי תתקין מערכות הקלטה וניתוח מידע במוקדי שירות לקוחות מבוססי VoIP (העברת קול על גבי האינטרנט) בעבור ספקית הטלקום התאילנדית True.

ריט טכנולוגיות הגיבה בזינוק חד להודעת האחים יהודה וזוהר זיסאפל, על מכירת גרעין השליטה (34.9%) בחברה לסטינס קומאן הרוסית. מחיר העסקה - 86 סנט למניה - משקף פרמיה של 43% על מחיר הסגירה מאמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully